Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatta első elektromos platformját a Geely
A Zhejiang Geely Holding Group a globális autóipari trendeket követve – például a Volkswagenhez hasonlóan – kifejezetten elektromos járművek alapjául szánta a platformot, amire többféle méretű és kialakítású autó épülhet. A fejlesztés során szempont volt többek között az önvezetés későbbi integrálhatósága is.
An Conghui, a Geely elnöke egy pekingi promóciós eseményen elmondta, a röviden SEA néven futó architektúrára mindenféle méretosztályban épülhetnek elektromos autók a szedánoktól a városi terepjárókon át a kisbuszokig.
A Daimler AG-ben 9,7 százalékos tulajdonjoggal rendelkező Geely 2,6 milliárd dollárt fordított a SEA fejlesztésére, az erre épülő járművek az alacsony tömeg érdekében nagy részben alumíniumból készülnek majd, akkumulátoraik élettartamát kétmillió kilométerben határozták meg. An szerint a platform létrehozása lehetővé teszi az egyre intelligensebb járműtechnológiák és az önvezetés fejlesztését is.
Összehangolt stratégia
A Hangzhouban székelő Geely 2019-ben több mint kétmillió autót adott el számos birtokolt márkáit összesítve. A SEA közös használatáról további gyártókkal is folynak tárgyalások, de kilenc biztosan fog az elektromos architektúrára építkezni, köztük a Lynk & Co, a Smart és a Volvo. Utóbbi – miután a Geely tulajdonába került a Fordtól – az anyavállalattal karöltve kifejlesztett egy kompakt, és egy B-kategóriás padlólemezt, amikre gyorsan és olcsón készíthetők különböző modellek.
An elmondása szerint a Geely hagyományos hibrideket is tervez gyártani , illetve saját üzem építésébe fogott az új elektromos padlólemezre tervezett típusok számára – írta meg a Reuters.