Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Telített a termelési program a kecskeméti Mercedes-nél
Kihívásokkal teli időszakot él meg az autóipar, ennek ellenére egész évre telített a Mercedes kecskeméti gyárának termelési programja. Ez világos jelzés azoknak, akik állandóan a kecskeméti gyár jövőjével kapcsolatban spekulálnak, mondta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a vállalat és az értékesítésért felelős Mercedes-Benz Hungária Kft. által rendezett közös sajtótájékoztatón.
Tavaly 190 ezer személyautót gyártott a kecskeméti Mercedes-gyár, a régió vezető foglalkoztatója. A vállalat 3,7 milliárd eurós nettó árbevételével 2,7 százalékos növekedést ért el az egy évvel előzőhöz képest. Ezzel nemcsak itthon, hanem a Mercedes-Benz Cars globális gyártási hálózatában is tovább növelték jelentőségüket. Christian Wolff sikerként könyvelte el, hogy mindezt három új kompakt modell gyártásának elindítása mellett érték el. A CLA Coupe gyártása februárban, a CLA Shooting Brake-é júniusban, az AMG 45 Performance-é pedig októberben kezdődött (mindhárom modell elérhető S-verzióban is, ráadásul mindhárom modell csak a kecskeméti telephelyen készül).
A gyárban olyan újító szerepű gyártástechnológia működik, amelyeket a sikeres tesztidőszak után a termelési hálózat más telephelyei is szívesen alkalmaznak. A gyár gyakorlatilag papírmentes lett, és intenzíven használja az Ipar 4.0 által kínált lehetőségeket, ezzel is radikálisan csökkentve széndioxid-lábnyomukat. Ezt a fajta törekvésüket már díjjal is jutalmazta a közelmúltban a Daimler-konszern.
A kecskeméti gyárban jelenleg 4500-an dolgoznak. Az ügyvezető elmondta, a 2018 végén kötött két éves bérmegállapodásnak megfelelően a dolgozók áprilisban már az erre az évre szóló elszámolások alapján dolgoznak, az emelt bért májusban kapják kézhez.
A sajtótájékoztató helyszíne nem véletlenül volt a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME). Az intézmény évek óta együttműködik a Mercedesszel, a stuttgarti tervezőcsapat minden félévben eljön és konzultál a dizájner hallgatókkal, akik formatervezési feladatokban vesznek részt. Már több diák járt kint részképzésen, páran szerződéskötésig jutottak.
48 százalékos növekedés a kecskeméti kompaktoknál
Reinhard Münster, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a cég 2019-es, 113,16 milliárd forintos árbevételével 4,2 százalékos növekedést ért el 2018-hoz képest.
A személyautó üzletág a Datahouse hivatalos regisztrációs adatai szerint 2019-ben 4503 Mercedes-Benz személygépjárművet értékesített, ezzel már negyedik éve vezeti a prémium szegmens eladásait Magyarországon. Kiemelkedő eredményt értek el az AMG modellek, amelyek a teljes eladás több mint tíz százalékát tették ki. A Kecskeméten gyártott kompakt autók eladása dinamikusan nőtt: tavaly az A-osztály, a CLA és a CLA Shooting Brake modellekből összesen 830 darabot értékesítettek, ami 48 százalékos növekedést jelent 2018-hoz képest. Legnagyobb számban az E-osztály limuzin változatát értékesítették tavaly, összesen 574 darabot. A SUV kategóriába tartozott a teljes értékesítés több mint egyharmada, 1530 darab. 200-ra nőtt a teljesen elektromos és plug-in hibrid modellek eladása, amely 68 százalékos növekedést jelent 2018-hoz képest.
A haszonjármű értékesítések is mentek
A kishaszonjárművek üzletág 16 százalékos növekedéssel zárta az elmúlt évet. A húzómodell tavaly is a Sprinter volt, a Datahouse hivatalos regisztrációs adatai szerint a megújult változatából 676 darabot, 2018-hoz képest 19 százalékkal többet adtak el.
Mercedes-Benz nagyhaszonjárműből 588 került a magyar utakra. A Magyarországon jelentős visszaesést mutató szegmensben a Mercedes-Benz megerősítette pozícióját, piaci részesedését 10 százalékról 11,5 százalékra növelte 2018-ról 2019-re