Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Támogatják a kibocsátási célok szigorítását a gyártók
Az Európai Unió autóipara támogatja a 2030-as szén-dioxid-csökkentési célértékek szigorítását, amennyiben a tagállamokat a töltőhálózat megfelelő fejlesztésére kötelezik – áll az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) közleményében.
Az Európai Bizottság idén fogja felülvizsgálni az új személyautókra és kistehergépjárművekre vonatkozó, 2030-as szén-dioxid-kibocsátási követelményeket. A jelenlegi szabályozás szerint az unióban forgalomba helyezett új gépjárművek emisszióját 2025-ig 15, 2030-ig pedig 37,5 százalékkal kell mérsékelni a 2020-as bázisértékhez viszonyítva.
A 15 európai autó-, tehergépjármű- és buszgyártót képviselő ACEA a júniusban esedékes felülvizsgálat kapcsán kiadott állásfoglalásában megjegyzi, hogy már a jelenleg érvényes 2030-as célok teljesítése is nagy kihívást jelent, ám az autóipar nem zárkózik el a még szigorúbb követelményektől. A közleményben ugyanakkor hozzáteszik, hogy a szigorításokat azokkal összhangban álló támogató intézkedéseknek kell kísérniük.
A szervezet arra szólítja az uniót, hogy az esetleges szigorításokat igazítsa kötelező érvényű, tagállami szintű töltőinfrastruktúra-fejlesztési célokhoz.
Ezeket a kötelező célokat az ugyancsak idén átvizsgálásra kerülő alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítéséről szóló irányelvbe (Alternative Fuels Infrastructure Directive – AFID) kellene foglalni, amit az ACEA ajánlása szerint szabályozássá szükséges alakítani.
Van még hova fejlődni
A szervezet felhívja rá a figyelmet, hogy a jelenleg érvényes 2030-as kibocsátáscsökkentési cél eléréséhez legalább hárommillió, személyautók által használható nyilvános töltőponttal kell az uniónak rendelkeznie, ma pedig mindössze 225 ezer működik.
Az ACEA szerint továbbá az uniós tagállamoknak tervezetet kell készíteniük az otthoni és munkahelyi töltőoszlopok számának gyors növelése érdekében.