Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szilárdtest akkukat gyártana 2025-től a Nissan
Új információkat tudtunk meg a Nissan szilárdtest akkumulátorok gyártásával kapcsolatos terveiről. A Yokohamában jelenleg épülő pilot gyárban 2025-re el akarja készíteni az első szilárdtest celláit, de a sorozatgyártásra még várni kell. A Nissan eldöntötte azt is, hogy a Tesláéhoz hasonló fémöntési eljárást fog alkalmazni a jövőben.
A gyártó nem tájékoztatott a kezdeti gyártási kapacitásról vagy a skálázási tervekről, de azt megtudtuk egy sajtóközleményből, hogy a 2028-as pénzügyi év kezdetétől műszakonként százan fognak az új gyárban dolgozni. A terv ekkorra az évi száz megawattórás kapacitás elérése a megtermelt akkumulátorokból. Az éles sorozatgyártást 2029-ben tervezik elkezdeni.
Megéri várni rá
A Yokohama-i gyár még építés alatt áll, közölte a Nissan, az akkumulátorcellákat és a gyártási folyamatokat még fejlesztik. Épp ezért fontos adatokat a cellatechnológiáról nem közöltek. Általánosságban annyit elmondott a Nissan, hogy a szilárdtest telepek nagyjából kétszer akkora energiasűrűséggel rendelkeznek, mint a hagyományos lítiumionos társaik, jelentősen rövidebb töltési idő és alacsonyabb költségek mellett.
Az új technológiát számos járműszegmensben tervezi használni a Nissan, köztük a pickupokkal, hogy minden kategóriában versenyképesek legyenek. A japán márka már évek óta fejleszti a szilárd elektrolitos akkumulátorok technológiáját. Amikor a kísérleti gyárat 2022-ben bejelentették, még 2024-es indulásról és 2028-as sorozatgyártásról volt szó, ehhez képest most egy év késés várható mindkét esetben.
Okosan a költségekkel
A Nissan nem csak az akkumulátorok költségein spórolna: átállnának a gigacasting, vagyis például a Teslánál látható, nagy méretű fémöntési technológiára. Egy erre alkalmas gép több mint 6000 tonnát nyom, és a Tochigi-i gyárban kapnának helyet. Az így, egy darabban, alumíniumból kiöntött hátsó karosszériaelemek tíz százalékkal kevesebbe kerülnének és 20 százalékkal kisebb lenne a tömegük a hagyományos módszerhez képest, amikor több darabot kell összehegeszteni.
Hideyuki Sakamoto, a Nissan gyártásért és ellátásilánc-menedzsmentért felelős alelnöke elmondta, cége több opciót is megvizsgált a karosszériaelemek gyártására, de végül a gigacasting mellett döntöttek. A nagy spórolás főleg abból származik, hogy számos gyártási lépés kihagyható a technológiával, és még gyorsabb is a művelet. A gigacasting egyértelmű hátránya, hogy egy esetleges balesetkor nagyobb javítási költségek jelentkeznek, mert az egybeöntött karosszériaelemeket nehezebb külön részekre bontva cserélni – írja az electrive.com
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!