Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sportos tanulmányautóval ünnepel a Toyota
A Toyota Motor Detroitban mutatta be először azt az autót, amellyel a márka eddigi sportkocsijai előtt kívánnak tisztelegni.
A formaterv a Toyota amerikai dizájn-központja, a Calty Design Research munkája; a tervezők így öntötték formába rajongásukat a márka sportautó-hagyományai iránt, aminek gyökerei egészen a 2000GT 1967-es bemutatásáig nyúlnak vissza. Az FT-1 tanulmányban csúcsosodik ki a Calty több évtizedes munkássága, s a cég a sportkocsi megalkotásával ünnepli fennállásának 40. évfordulóját.
Kattintson a képre további fotók megtekintéséhez! |
Az orr-rész meghatározó formai elemei, a merész formájú sárvédők és az éles metszésű fényszórók hatásosan érzékeltetik az autó lenyűgöző teljesítményét. Ugyanerre szolgálnak a dinamikus formájú légbeömlők és kipufogóvégződések is, az állítható hátsó légterelő pedig optimális aerodinamikai teljesítményt nyújt.
A klasszikus sportkocsi-arányok kialakításához az FT-1 utastere hátrébb került, ami a hátsókerékhajtású jármű súlyelosztását is szerencsésen befolyásolja. A kabint körülölelő szélvédő és oldalüvegek ívelt formája egyértelműen az eredeti 2000GT dizájnjára utal.
Az FT-1 utasterének kialakítása során az volt a legfontosabb szempont, hogy a vezető tökéletesen koncentrálhasson az útra, és teljes egészében átélhesse az autó irányításának örömét.
Annak érdekében, hogy az autós jobban belássa a kanyarokat, az első oszlopok a lehető leghátrébb kerültek. Az autó egyszerű kezelhetőségét fokozza, hogy a legfontosabb vezetési információkat megjelenítő műszerpanel a kormánykerék fölött kapott helyet, így a vezetőnek csupán minimális mértékben kell elfordítania pillantását az adatok leolvasásához.