Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ralis öltözetben is rendelhető az Audi Q8 e-tron
Az Audi a Q8 e-tron elektromos SUV „edition Dakar” változatával egy Dakar-rali ihlette, terepjárásra is alkalmas autóval szeretne szolgálni vevőinek. A különleges kivitelű modellváltozat emelt hasmagasságával és választható matricáival is a Dakar-ralira tervezett RS Q e-tron versenyautóra emlékeztet, azzal ellentétben azonban meg is vásárolható 2024 első negyedévétől, Németországban mintegy 120 ezer eurós (45,4 millió forintos) indulóáron.
A Q8 55 e-tron quattrón alapuló modellváltozat 106 kilowattórás akkumulátorral, illetve kétmotoros összkerékhajtással rendelkezik. A két villanymotor növelt teljesítményű üzemmódban 300 kilowattot és 664 newtonméter nyomatékot nyújt, az akkumulátor pedig 487 kilométer egy töltéssel megtételét teszi lehetővé.
A normál abroncsokkal a 0-100-as sprint 5,8 másodpercet, míg a General Grabber AT3 terepabroncsokkal 5,9 másodpercet vesz igénybe. A végsebességet gyárilag 200 kilométer/órára korlátozták.
Nagyobb hasmagasság, de csak mikor kell
A terepen való könnyebb közlekedést már az segíti, hogy a General Grabber AT3 abroncsokkal a Q8 e-tron hasmagassága 31 milliméterrel megnő. Az aszfalton való, hétköznapokra jellemző közlekedést szintén van, ami segíti, ugyanis az alapesetben 206 milliméteres hasmagasság 85 kilométer/órás sebességnél 15, óránkénti 100 kilométeres sebességnél 17, 120 kilométer/óra mellett pedig 13 milliméterrel lesz kevesebb. A karosszéria lejjebb engedése javítja a stabilitást, illetve a légellenállást, utóbbin keresztül növelve a hatótávot.
Visszatérve a terepezésre: a 20 fokos első terepszög és a 26 fokos hátsó terepszög elegendőek a könnyebb off-road körülményekkel való megbirkózáshoz. Ezt támogatja a 300 milliméteres gázlóképesség, illetve, hogy a légrugózás vezérlését átkalibrálták a terepen való közlekedés követelményeit figyelembe véve.
Bárhol meg tud kapaszkodni
A General Grabber AT3 terepabroncsok többek között kavicsos, sziklás terepen, hegyi és erdei utakon, valamint havon is jobb tapadást biztosítanak. A különleges mintázatnak hála az abroncs jobban viselkedik gyorsításkor, fékezéskor és irányváltáskor, miközben hatékony öntisztító képességgel is rendelkezik – utóbbi különösen jól jön saras útviszonyok között. Mindemellett a négyévszakos használatra tervezett abroncs az Audi szerint aszfalton is kiváló teljesítményt nyújt, és alacsony menetzajjal rendelkezik.
A Q8 e-tron edition Dakarhoz alapfelszereltségként egy szett nyári gumi is jár, melyeket 20 colos kerekekre szereltek fel – írta meg a Green Car Congress.
Az Audi Hungaria Zrt. a magyar gazdaság meghatározó szereplője, hazánk egyik legnagyobb vállalata. A maroknyi csapattal elindult motorgyártás mára a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött, ahol több mint 5 millió négyzetméteren 8000 motor készül naponta a Volkswagen konszern márkái számára. A győri üzemben 1998-ban indult az autógyártás, ma az Audi TT és Q3 modellek készülnek ott. A gyár 2001 óta saját műszaki fejlesztéssel is rendelkezik, továbbá 2005 óta Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára is, ahol szerszámok, gyártóberendezések készülnek az Audi szinte összes telephelye számára, valamint alkatrészek is a Volkswagen konszern egyes modelljeihez. A gyár 2013 óta az autógyártás teljes vertikumát lefedi.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!