Gyártók Párizsi Autószalon: ezek a gépek hamarosan utcára kerülhetnek

Párizsi Autószalon: ezek a gépek hamarosan utcára kerülhetnek

autopro.hu/H.J. | 2018.10.09 15:03

Párizsi Autószalon: ezek a gépek hamarosan utcára kerülhetnek

Október 2-án nyitotta meg kapuit a sajtó előtt a Párizsi Autószalon, ahol idén több mint 250 kiállító lesz jelen: autó- és motorgyártók számos mobilitási szolgáltató és szoftverfejlesztő képviseli magát az október 14-ig tartó rendezvényen. Íme néhány újdonság az autószalon kiállítói közül.

Mercedes B-osztály
A Mercedes Benz a párizsi rendezvényen mutatja be B-osztályának legújabb generációját, melyen alapos formaterv-változtatásokat hajtott végre. Az autó méretei csak minimálisan növekedtek, ám a külső annál inkább változott: az élek elhagyásával, aerodinamikai újításoknak köszönhetően 0,24-re csökkent a típus ellenállástényezője. A gépjármű belső tere is átesett némi átalakításon: a hátsó üléssor 14 centis hosszúságban mozgatható, így a csomagtér térfogata is állítható.

A márka ötféle motort kínál majd a modellhez, két benzinest és három dízelt, köztük a Renault-val közösen kifejlesztett 1,33 literes turbómotorokkal.

Az infotainment rendszer kapcsolódik okos eszközeinkhez, elemzi a közlekedési szituációkat, időjárási viszonyokat, az utazás időtartamát, és különböző, nagyobb kényelmet és üzemanyag-takarékos programokat javasol a vezető számára. Ami a biztonságot illeti, a kibővített Active Brake Assist segítségével a vezető időben érzékelheti a keresztező gyalogosokat és kerékpárosokat.

A modell 2005-ös megjelenése óta a tavalyi évben jelentősen visszaesett a B-osztály értékesítése, így kérdéses, hogy az új generáció megjelenése vajon sikert hoz-e a márka számára.

BMW 3 Series
Szintén az idei autószalon egy népszerű újdonsága a BMW 3-as sorozatának legújabb változata. Az autógyártó immár hetedik generációját dobja piacra a szedánnak, amely formájával, agilis kezelésével, üzemanyag-hatékonyságával és a korszerű berendezéseivel számos újítást hozott.
A BMW mérnökei átalakították a típus szerkezetét és alváztechnológiáját, hogy javítsák a vezetési dinamikát és élményt.

Míg az autó méreteit megnövelték – a tengelytáv 4,1, a jármű hossza pedig 8,5 centiméterrel lett nagyobb – addig súlyát 55 kilogrammal sikerült csökkenteni. A jármű légellenállását tekintve 0,23-ra redukálták a formatényezőt, ezzel javítva az aerodinamikán, amellyel jelentősen csökkenthetik a fogyasztást is.

A versenytárs Daimlerhez hasonlóan a BMW is ötféle motort kínál a géphez. Manuális váltó a két négyhengeres dízel modellbe kerül, míg az össze többi változat nyolcsebességes automata váltót kap. A következő évben további motortípusok is várhatók, többek közt a hibrid változat is.

A 3-as sorozat Európában és az Egyesült Államokban is márciustól kerül forgalomba. A németországi induló ára 37 850 euró, amely átszámítva mintegy 11,8 millió forint körül mozog.

Peugeot E-Legend
A Peugeot Párizsban tartotta E-Legend koncepciójának premierjét. A kétajtós kupé teljesen elektromos, így a jövő autójaként is emlegetik, miközben felidézi a Pininfarina 504 Coupét, amely még 1969-ben debütált a piacon.

Az elektromos motorok 456 lóerővel és 800 Nm nyomatékkal bírnak, a 100 kWh-s kapacitású akkumulátorral mintegy 600 kilométert tehetünk meg megállás nélkül. A franciák 25 perces töltési idő után 500 kilométer ígérik, igaz, ennek érdekében nem ajánlott gyakran kihasználni, hogy a modell kevesebb mint 4 másodperc alatt teljesíti a nulla-százas vágtát.

A belső tér futurisztikus koncepciót mutat. A képernyő szórakoztatásra, navigációra vagy az autó futási állapotának megfigyelésére is használható. Autonóm üzemmódban a kormánykerék és a műszer képernyője visszahúzódnak. A modellben megtalálható a cég új, SoundHound-dal való együttműködéséből származó hanggal aktiválható személyi asszisztens rendszere is.

Skoda Vision RS
A Skoda Vision RS modelljét a vállalat a következő generációs Skoda Rapid előhírnökeként mutatta be. A jövevényt egy 150 lóerős, 1,5 literes benzines turbómotor és egy 102 lóerős elektromos motor hajtja. Az autó 7,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a 13 kWh-s akkumulátor pedig tisztán elektromos üzemmódban 70 kilométeres hatótávolságot biztosít. A csehek kínálatában az első plug-in hibrid modell a Superb lesz, ezt követi majd a Rapid, majd a teljesen elektromos Citigo modell.

Citroen C5 Aircross
A Citroen C5 Aircross modelljének plug-in hibrid változata is debütált az idei szalonon. Ugyan Kínában már több mint egy éve kapható a modell hagyományos változata, Európában csak a rendezvény után kerül forgalomba.

A plug-in hibrid változat 50 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, aki pedig hagyományos hajtásláncra vágyna, 130 és 180 lóerős benzin- vagy dízelmotorokból válogathat majd. A márka a modellt hatgangos kéziváltóval, és hat- vagy nyolcfokozatú automata váltóval is kínálatába emeli majd. Emellett első- és összkerékhajtással is elérhető lesz a jármű. A Citroen márka első hibrid modellje várhatóan két éven belül kerül a piacra.

Kiemelt Partnereink