Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ötezer állás szűnik meg a Jaguar Land Rovernél
Az Egyesült Királyság legnagyobb autógyártója folyamatos gazdasági nehézségekkel küszködik, a gyenge teljesítményt az alábbhagyó kínai kereslet, a brexit, illetve a dízeles szabályozások miatti bizonytalanság okozza. Januárban jön a fájdalmas leépítés, 5000 munkahely szűnik meg.
A Jaguar Land Rover hivatalosan 2019 januárjában jelenti be leépítését, ami 2,5 milliárd fontos (890 milliárd forint) költségcsökkentési tervének része. Ennek célja, hogy a vállalat rövidtávú jövedelmezőségét javítsa, számolt be a Financial Times amerikai lap. A Project Charge névre keresztelt terv a harmadik negyedéves pénzügyi eredmények bemutatásával készült el, mivel a JLR júliustól szeptemberig 90 millió font (32 milliárd forint) veszteséget könyvelt el. A legfrissebb eladási statisztikák szerint novemberben 8 százalékos visszaesés volt tapasztalható az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest. A január és november közötti időszakban 4,4 százalékos csökkenést könyveltek el. A gyenge teljesítményt az alábbhagyó kínai kereslet és a brexit, illetve a dízeles szabályozások miatti bizonytalanság okozza.
– Kínában egyre jelentősebb piaci kihívásokat látunk, de továbbra is arra koncentrálunk, hogy minden működésbeli változtatásunkra azért van szükség, hogy a kínálatot egyensúlyba tudjuk hozni a kereslettel – mondta el Felix Brautigam, a JLR kereskedelmi igazgatója.
Rájár a rúd mostanában a Jaguar Land Roverre. 2018 júniusában a vállalat bejelentette, hogy Discovery modelljének gyártása Solihullból Szlovákiába kerül, és Castle Bromwichben található üzemének 1000 dolgozója háromnapos munkahétre áll át. A solihulli üzem októberben két hétre bezárt, hogy kompenzálja az autói iránti csökkenő keresletet. A Brautigam által említett működésbeli változások szinte biztosan a vállalat több ezer brit munkahelyét érintik.
A rövidtávú Project Charge a Project Accelerate nevű középtávú terv része. Mindkettőt a Boston Consulting Group vázolta fel a Tata Motors, a JLR anyavállalatának iránymutatásai alapján. Szeptemberben, amikor a reorganizációs intézkedéseket bejelentették, a JLR elmondta, az a célja, hogy „üzleti teljesítményét fejlessze a most futó Charge és Accelerate átalakítási programok segítségével, ezzel megcélozva a 2,5 milliárd fontos költségcsökkentést az elkövetkező két évre. Szabályzatunk szerint azonban nem kommentálunk semmilyen spekulációt és pletykát azzal kapcsolatban, hogy milyen módszerekkel történik mindez”.
A nagyjából 5000 dolgozót érintő elbocsátás mellett a JLR várhatóan korszerűsíteni fogja járműkínálatát a következő években. A vállalat által gyártott 13 modell közül csupán három (a Range Rover Velar, az új Jaguar E-Pace és az elektromos Jaguar I-Pace) eladásai növekedtek 2018 harmadik negyedévében.