Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Elektromos teherautókkal erősít a Porsche
2024.05.08 09:19Eldől, ki nyeri a 2024-es Techtogether Automotive Hungary-t
2024.05.08 08:21MTM-MEK eljárás tanulására van lehetőség jelentkezni
2024.05.08 07:18Európában teszteli elektromos teherautóját a Mercedes
2024.05.08 06:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Háromnapos hetet vezet be az angliai Jaguar
A dízelektől való fogyasztói elfordulás annyira lecsökkentette a Jaguar XE luxus sport szedán iránti érdeklődést Nagy-Britanniában, hogy a vállalat három angliai gyára közül az egyikben bevezetik a háromnapos munkahetet. A Birmingham melletti Castle Bromwich-i gyártó üzem munkavállalói azonban jól járnak, mert fizetésüket nem csökkentik. Az más kérdés, hogy az intézkedés egyáltalán nem fest kedvező képet a jövőről.
Ráadásul a JLR-csoport vezérigazgatója, Ralf Speth épp pár nappal ezelőtt fakadt ki, mondván, ha megállapodás nélkül zárulnak a brexit-tárgyalások az Európai Unióval, az 1,2 milliárd eurós veszteséget fog jelenteni a vállalatcsoportnak. Ebben az esetben további termelési kapacitásokat kellene áthelyezni az alacsony munkabér-költségű Kelet-Európába. A vállalat Solihull városában működő gyárában már eleve azért volt nagy a felháborodás, hogy a Land Rover Discovery gyártását a most induló nyitrai gyáregységbe helyezik át Szlovákiába. Itt egyébként ezer munkakölcsönző által foglalkoztatott munkást bocsátottak el idén.
Miután alig van hátra fél év a brexit végső határidejéig, 2019. március 29-ig, érthető, hogy a cégvezér kijelentését politikai vihar követte. Egy konzervatív képviselő azt mondta, hogy Speth egyszerűen csak kitalálta a veszteségről szóló történetet. Ám a The Times napilap úgy látja, a három napos munkahét bevezetése mögött az áll, hogy a kormány folyamatosan démonizálja a dízel-kérdést, és ennek következtében drasztikusan csökkentek a Jaguar XE eladásai. A lap felidézi, hogy a Jaguar 40 ezer embert foglalkoztat a szigetországban, tavaly 532 ezer Jaguar készült Angliában, és a brit piacra került modellek 90 százaléka dízelüzemű volt. Az XE-hez nagyreményeket fűzött a vezetés, százezres évi eladott járművel számoltak. Ennek viszont csak a harmada teljesül, június végéig az összes eladott Jaguarok száma 8,5 százalékkal kevesebb volt, mint tavaly.