Gyártók Összefognának a konkurens német autógyártók

Összefognának a konkurens német autógyártók

autopro.hu/B.B. | 2019.06.10 05:06

Összefognának a konkurens német autógyártók

Piaci előnyének őrzéséért összefoghat az Audi, a Mercedes és a BMW. A lehetséges gazdasági előnyökön túl politikai motivációja is akad a közeledésnek.

Lehetséges együttműködés reményében találkozott egymással Bram Schot és Ola Källenius. Az Audi és a BMW első embereinek egyeztetéséről beszámoló Auto, Motor und Sport szerint a három német prémiumgyártó önvezetéssel kapcsolatos közös fejlesztésekre készül, hogy ezzel jelentős összegeket takarítsanak meg.

Globális jelenség, hogy a legtöbb gyártó az iparág átalakulása miatt egyre inkább szeretné feszesebbre szabni költségvetését, ennek pedig egyik kiváló módja a fejlesztések egymás közti megosztása – pár hónappal ezelőtt például a Mercedes és a BMW is lehetséges kooperációról egyeztetett, ami szintén árulkodó lehet egy, a német gyártók háza táján kialakuló szövetségről.

A trió összefogásának további motivációt adhat, hogy azzal nem csak gazdasági, hanem politikai előnyökhöz is jutnának: közösen fellépve növelhetnék lobbierejüket a német jogalkotókkal szemben, például hamarabb juthatnának a szükséges engedélyekhez. Márpedig erre igencsak nagy szükség lenne, hiszen miközben már a Mercedes és az Audi is elkészült hármas szintű önvezető modelljével (S-osztály és A8), hatósági engedélyek hiányában egyelőre nem kínálhatják azokat.

Ami a fejlesztéseket illeti, csak az Audi összesen 14 milliárd eurót ölne 2023-ig az önvezetés, az elektromobilitás és digitális szolgáltatások kutatásába. Bram Schot mindennek finanszírozási oldaláról elmondta, hogy a korábban 2022-ig megtakarítani tervezett tízmilliárd eurót tizenötre emelték, ez a folyamat pedig „nem lesz kellemes”.

A három német márka összefogása nem ismeretlen, pár éve például közösen vették meg a Here térképspecialistát, melyre alapozva azóta is folyamatosan fejlesztik az önvezetés által is használható navigációs szolgáltatásukat. Csakhogy mindeközben számos konkurens is veszélyezteti a német prémiumgyártókat, köztük a Waymo, a Mobileye – hogy a Tesláról ne is beszéljünk, melynek Autopilotja már évek óta kereskedelmi forgalomban van, így az egyik legtapasztaltabb szereplőnek számít az önvezetés terepén.

Kiemelt Partnereink