Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nyár végére elkészülnek a magyar csuklósbuszok
Folyamatosan készülnek a csuklós buszok az Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft.-nél, hogy a nyár végére leszállítsák a Volánbusz Zrt. által megrendelt járműveket. A Volánbusz Zrt. egy éve, 2017. január 16-án kötött adásvételi szerződést az Egyedivel 180 darab Modulo M168D típusú csuklós autóbusz szállításáról, 15,37 milliárd forintért.
A szerződés hivatkozik a közbeszerzési értesítőben 2016. október 27-én megjelent pályázati kiírásra, amelyet azóta módosítottak egy biztonsági felszerelésekre vonatkozó rendeletváltozás miatt, és ekkor a szállítási határidő is módosult, idén áprilisra.
Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke az eddigi késedelmet a jármű áttervezésével, a szükséges típusengedély megszerzésével és a munkaerőhiánnyal indokolta. Az ARC-Ikarus csuklós buszt át kellett tervezni, Euro VI-os DAF gyártmányú motort, ZF-váltót építettek bele, és a karosszéria hossza, össztömege kisebb lett. Az áttervezés miatt új típusbizonyítványra volt szükség, csak ennek megszerzése, valamint a beszállítói, alvállalkozói hálózat újraszervezése után indulhatott meg a sorozatgyártás.
Az Ikarus Egyedi nem volt könnyű helyzetben, korábban a főváros már szerződést kötött a céggel csuklós járművek leszállításáról, ám utóbb ezt a kontraktust megsemmisítették, a munkát abba kellett hagyni, a munkások egy része távozott a gyárból.
Idén azonban a BKV bizonyos munkafolyamatokban az Ikarus alvállakozójaként újra beszáll a buszgyártásba. A vállalat a Volán-BKV tender keretében az eredetileg metrópótlónak szánt Modulo M168d gyártásában vesz részt. A társaság még szűkszavúan fogalmazott az idei projektről. Csupán néhány részletet árultak el, miszerint a projekt még a kivitelezés kezdeti fázisában tart. Az első vázszerkezet már a garázsban van, jelenleg az első jármű összeszerelésének előkészítése zajlik a kelenföldi telephelyen. A BKV negyven darab Modulo M168d típusú autóbusz gyártásban fog közreműködni, ezenkívül a vállalat az együttműködés keretén belül 30 darab csuklós autóbusz vásárlására is jogosult – közölte kérdéseinkre a BKV.