Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Növényi olajjal is járhat több új Audi dízelmotor
A bioüzemanyagok egy fajtáját, hidrogénezett növényi olajat (HVO) is égethet az Audi számos, V6-os dízelmotorral szerelt, új modellje februártól. A jóváhagyás része a gyártó tervének, mely szerint 2050-ig karbonsemleges lesz.
Február közepétől a V6-os dízelmotorral (bármilyen teljesítménnyel) szerelt, új Audi A4, A5, A6, A7, Q7 és Q8 modellek tankolhatóak lesznek HVO üzemanyaggal. A Q5-ös márciusban, az A6 Allroad pedig nyáron kaphatja meg ezt a minősítést. A HVO-kompatibilis modelleket a tank betöltőnyílásán elhelyezett XTL feliratról lehet megismerni. Az Audi új, négyhengeres dízelmotorjai már rendelkeznek a minősítéssel.
Ígéretes zöldítés a meglévő motorokhoz
A hidrogénezett növényi olaj használata az Audi szerint akár 70-95 százalékkal is csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást a fosszilis eredetű gázolaj égetéséhez képest. Ezen felül Matthias Schober, az Audi V-elrendezésű TFSI, TDI és PHEV hajtásláncait fejlesztő részleg vezetője szerint mivel a HVO cetánszáma 30 százalékkal magasabb a hagyományos gázolajénál, nagyban javul az üzemanyag éghetősége. Ennek jótékony hatása kifejezetten hidegindításkor érezhető. Hozzátette, a validáció során megvizsgálták a HVO egyes alkatrészekre, teljesítményre és emissziós értékekre gyakorolt hatását.
A HVO a bioüzemanyagok egy típusa. A bioüzemanyagok megújuló energiaforrások felhasználásával készülnek, amilyenek például a növények, a mezőgazdasági melléktermékek vagy éppen az élelmiszeripar által használt, fáradt sütőolaj. Ezek hidrogénnel kezelve képesek kiváltani a hagyományos gázolaj egyes komponenseit, vagy akár önmagukban is megállják a helyüket dízelmotorok üzemanyagaként.
Út az elektromosságig
Oliver Hoffmann, az Audi fejlesztési vezetője elmondta, a vállalat a Vorsprung 2030 stratégiája értelmében 2026-tól csak tisztán elektromos modelleket fog piacra dobni, ezzel nagyban hozzájárulva a karbonsemleges mobilitáshoz. Ezzel párhuzamosan a már meglévő belső égésű motorjaikat hatékonyabbá és alacsonyabb kibocsátásúvá teszik többek között azáltal, hogy megteremtik az olyan, környezetkímélő üzemanyagok használatának feltételeit, mint a HVO. A tervek szerint az Audi 2033-ban fogja legyártani utolsó belső égésű motorral hajtott autóját — áll az Autocar írásában.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!