Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Hazánkban is bemutatkozik a Setra új midibusza
2024.05.01 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nemet mondtak az újabb visszahívásra az autógyártók
Autógyártók, köztük a Toyota, a Volkswagen és a General Motors, valamint kettő légszákgyártó vállalat együtt emeltek kifogást azellen, hogy az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) igényei szerint visszahívjanak mintegy 52 millió légzsák-gázgenerátort.
A mostani ügy sokakat emlékeztethet a Takata-botrányra, ami az autóipar egyik legnagyobb biztonsági jellegű visszahívási sorozatát indította el. Ez esetben az ARC Automotive és az általa nyújtott licence alapján a Delphi Automotive által gyártott gázgenerátorokról van szó, melyek az NHTSA szerint aktiváláskor megrepedhetnek, és a kiváló nagy sebességű fémdarabkák veszélyt jelentenek a járműben utazókra.
A visszahívást kezdeményező közlekedésbiztonsági szerv nyolc évnyi nyomozást követően arra jutott, hogy eddig az Egyesült Államokban egy haláleset és hét sérülés köthető a hibajelenséghez.
Ritka, de veszélyes hiba
Az NHTSA törekvésével szembe helyezkedett a kettő légzsákgyártón kívül számos autógyártó is, rámutatva, hogy a hiba előfordulásának gyakorisága rendkívül alacsony, ami megkérdőjelezi a visszahívás szükségszerűségét.
Az ARC kiemelte, hogy az NHTSA becslései szerint a következő 33 évben egynél is kevesebb gázgenerátor meghibásodásával lehet számolni. A vállalatot az NHTSA még májusban egy önkéntes jellegű visszahívás lebonyolítására szólította, miután azonban azt megtagadta, a hatóság most jogi erővel kényszerítené cselekvésre a vállalatot.
Cem Hatipoglu, az NHTSA munkatársa egy októberi meghallgatáson kifejtette, hogy bár a meghibásodások esélye alacsony lehet, a következményeik „súlyosak és potenciálisan halálosak.”
Több tízmillió járműről van szó
Az akció ellen szót emelő gyártók egyike a GM, ami májusban önszántából már elrendelte egymillió ARC gázgenerátor cseréjét egy vásárlója sérülését követően. A vállalat szerint az NHTSA nem mutatott kellő indokot a már folyamatban lévő csereakciók „rendkívüli és példanélküli” kiterjesztésére.
Az érintett gázgenerátorokat 2000-2018 időszakában 12 autógyártó modelljeibe építették be. A GM szerint a kiterjesztett visszahívás a több mint 300 millió amerikai gépkocsi 15 százalékát érintené.
A GM számára különösen költséges lehetne a kibővített körű visszahívás, ugyanis a Reuters szerint legalább 20 millió járművét érintené az. Egy másik nagy amerikai autógyártó, a Stellantis 4,9 millió jármű javításával lenne kénytelen számolni. A konszern a GM-mel egyetértésben az NHTSA kezdeményezését „önkényesnek” és „törvénytelennek” minősítette.
A Ford, a Mercedes-Benz, BMW, Hyundai, Kia és Porsche autógyártók szintén a visszahívás ellenzői között szerepelnek, míg a Toyota közben egymillió autót hív vissza légzsákprobléma miatt.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!