Gyártók Nem V8-as lesz az új Mercedes-AMG E63

Nem V8-as lesz az új Mercedes-AMG E63

autopro.hu/D.Á. | 2023.02.04 04:20

Nem V8-as lesz az új Mercedes-AMG E63

Fotó: Mercedes-Benz Group Media

A Mercedes-AMG E63 új, 2024-es változata búcsút vesz a V8-as motortól és egy fejlett plug-in hibrid hajtáslánccal érkezik, amely egy hathengeres benzinmotorból és egy hátsó tengelyre felszerelt elektromos motorból áll majd, és lehetőség lesz tisztán elektromos haladásra is.

A legerősebb E-osztály új generációját 2024-ben fogják leleplezni, ekkor ez lesz az első Mercedes-AMG modell, amely egy új, elektrifikált hajtásláncot fog kapni, amely hasonlít a GT 63 S E Performance és C63 S E Performance-ben található rendszerre. Hivatalos információk még nincsenek, de az Autocar úgy tudja, az E63 a Mercedes M256-os, háromliteres, turbofeltöltéses, soros hathengeres benzinmotorját kapja meg hosszanti beépítéssel, kiegészítve egy elektromos motorral a hátsó tengelyen. Az M256-os motort erősen átdolgozta az AMG, és állítólag számos kulcsfontosságú alkatrészen osztozik a C63-asban található M139L és a GT 63-ban használt M177 motorokkal, és például a furata mindhárom motornak 83 milliméter.

Bődületes számok

A 201 lóerős aszinkron villanymotor is hasonlít a többi 63-as modellben találhatókhoz az affalterbachi cég belső információi szerint. Az áramot egy 4,8 kilowattórás hasznos teljesítményű, 400 voltos lítiumion akkumulátor tárolja, amelyet a csomagtartó alatt helyeznek el. Az AMG célja a több mint 700 lóerős teljesítmény és közel 1200 newtonméter nyomaték elérése. A C63-as négyhengeres motorja 671 lóerőt és 1020 newtonmétert produkál, a GT 63 V8-asa köré épülő hajtáslánc pedig 831 lóerőt és 1400 newtonmétert. A jelenlegi E63 S-t meghajtó M177-es kódjelű V8-as motor 604 lóerőt és 850 newtonmétert tud.

A jelentős teljesítménynövekedést úgy tudta elérni a Mercedes-AMG az új plug-in hibrid hajtáslánccal, hogy a villanymotor erejét egy kétsebességes váltóművön keresztül közvetlenül a hátsó kerekekre közvetítik, megtámogatva egy elektronikusan vezérelt sperr differenciálművel, így a benzinmotor váltója nem limitálja a végleges forgatónyomatékot. A váltó egyébként egy kilencfokozatú Speedshift MCT egység, amely mind a négy kerék felé továbbít erőt. Ahogy a többi AMG plug-in hibrid, az E63 is hét AMG Dynamic Select vezetési módot fog kapni, az Electric, Comfort, Battery Hold, Sport, Sport+, Slippery és Individual beállításokat. Az új E63 négyféle erősségű energiavisszanyerésre lesz képes.

Nehezebb, de gyorsabb

A jelenlegi E63 S 3,4 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet és 297 kilométer/órás végsebességre képes az opcionális AMG Driver’s Package-dzsel. Ezeken az adatokon a Mercedes-AMG annak ellenére szeretne javítani, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc miatt jóval nagyobb lesz az autó tömege. Mivel a PHEV rendszer elsősorban a teljesítményre lesz kihegyezve, a tisztán elektromosan megtehető távolság limitált lesz. A C63 közel 13 kilométert tud, a GT 63 12-t. Ez a két modell is a 4,8 kilowattórás, 89 kilogramm tömegű akkumulátort használja, amelyet az AMG a Mercedes High Performance Powertrains divíziójával közösen fejlesztett.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink