Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem felelős a halálos balesetért a Tesla
A bíróság nem találta bűnösnek a Teslát egy 2019-es halálos baleset kapcsán, amelynek idején az elhunyt a vállalat Autopilot önvezető rendszerét használta. A bírósági győzelem előrevetítheti számos más hasonló eljárás végkimenetelét.
Az Egyesült Államokban tárgyalt ügy alapját képező kaliforniai baleset idején a 37 éves Micah Lee az Autopilotot használva vezette Tesla Model 3 gépkocsiját mintegy 100 kilométer/órás sebességgel haladva, mikor a jármű hirtelen letért az útról, nekicsapódott egy fának, majd kigyulladt. Lee belehalt sérüléseibe, míg menyasszonya és fia súlyos sérüléseket szenvedtek.
A család ügyvédjei úgy érveltek, hogy a Tesla technológiája meghibásodott, a jármű ezért térhetett le az útról. Továbbá azzal is vádolják a vállalatot, hogy tudatosan értékesíti önvezető rendszerét hibás állapotban, illetve úgy reklámozza azt, hogy azzal hamis biztonságérzetet kelt a felhasználókban.
A Tesla visszautasította a vádakat, és azzal védekezett, hogy mindenkor a vezető felelős a jármű irányításáért, illetve kezeit a kormányon, tekintetét pedig az úton kell tartania.
Döntő jelentőségű „csaták” jönnek
Lee ügye egyike azon legalább tíz peres eljárásnak, melyek az Autopilottal kapcsolatosak. Ezek kimenetele döntőnek ígérkezik annak eldöntésében, hogy a rendser hibájakor mekkora felelősség terheli a Teslát és mekkora a jármű sofőrjét.
Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) adatai szerint az Autopilotot 2019 óta több mint 700 balesettel, köztük legalább 19 halálos kimenetelűvel hozták összefüggésbe. Utóbbiak egyike, egy 2019-es eset idején a Tesla autója egy kamion pótkocsija alá hajtott, a vezetője halálát okozva. Az elhunyt családja szintén bíróságon próbál elégtételt venni, ügyvédjeik szerint az Autopilot a fékezés és a vezetőnek szóló figyelmeztetés elmaradásával is hibázott – írta meg a The Detroit News.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!