Gyártók Nem engedi el európai gyökereit a Smart

Nem engedi el európai gyökereit a Smart

autopro.hu/P.B. | 2023.10.20 04:16

Nem engedi el európai gyökereit a Smart

Fotó: Smart

Európában is megmutatta a kínai tulajdonosi körbe kerülés óta megjelent második modelljét a Smart. A #3 jól példázza, hogy nem szeretne elszakadni európai gyökereitől a vállalat, viszont maga mögött hagyja a miniautós múltat.

Dirk Adelmann, a Smart európai vezetője egy német lapinterjúban elmondta, hogy második modelljével a Smart Európában is szeretne megállapodni. A #3 legfőbb piaca Kína mellett Németország lesz.

„Arra számítunk, hogy a járművek 30-40 százalékát Németországban adjuk majd el” – mondta Adelmann az Automobilwoche című lapnak. Hozzátette, hogy a Smartnak nagyon jó neve van Olaszországban is, így a déli állam is fontos piac a cég számára. A Kínában gyártott autó jelenleg tíz európai országban kapható, de a kör hamarosan bővülni fog.

Német múlt, kínai jelen

A Smart gyökerei 1994-ig nyúlnak vissza, de az első modelljét 1998-ban dobta piacra a Mercedes-Benz almárkája. A kisautó célja a városi mobilitás kihívásaira való válaszadás volt. Bár a Smart autói Európában egész jó eladásokat produkáltak, a márka nem volt profitábilis, egyre nagyobb veszteséget termelt, 2005-ben ezért jobban integrálták a Daimlerbe a céget, valamint változtattak a típuspalettán.

A gyártó 2019-ig működött a Daimler égisze alatt, ekkor vásárolta meg a kínai Geely. A kínai átvétel utáni első modell a #1 nevet kapta – egy elektromos SUV-ról van szó. A Smart második modellje a #3 nevet viseli, ezt a cég szeptemberben a müncheni IAA kiállításon mutatta be.

A crossoverként pozícionált, még sportosabb modell hossza 13 centiméterrel nőtt elődjéhez képest, annak érdekében, hogy a #3 teljes értékű családi autó legyen, és így első autóként is vonzó lehessen. Kínában, ahol már mindkét modell megtalálható a piacon, jelenleg minden második vásárló a #3-at választja.

„Az Európára vonatkozó terveinket is ennek megfelelően módosítottuk” – mondja Adelmann. Ahogy eddig is, a Smartot Európában továbbra is a Mercedes márkakereskedőkön keresztül kínálják, de van néhány saját értékesítési pontja is a cégnek, például Párizsban vagy Firenzében.

Végleg eltűnik a kínálatból a miniautó

A Mercedes irányításával kifejlesztett és a francia hambachi gyárban készülő régi kétüléses modellek gyártása 2024-ben végleg leáll, az autók már nem rendelhetők.

Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a régi Smart esetében nem maradt el az érzelmes búcsú sem: a modell kivezetése előtt egy nem hivatalos „Final Edition” nevű sorozat is készült a német Smart márkakereskedők különleges kezdeményezésére, 150 példányban. Ez a verzió kapható kabrióként és kupéként is.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink