Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem akar egyesülni a Fiat Chryslerrel a General Motors
A General Motors-nak nincs szüksége más autógyártóra, hogy növelje nyereségességét - közölte Dan Amman, a GM elnöke, miután Sergio Marchionne levélben ajánlotta fel az egyesülés lehetőségét.
Sergio Marchionne hónapok óta próbál vagy vevőt, vagy társat találni a Fiat Chrysler Automotive felvirágoztatásához. Miután kiderült, hogy minden idők egyik legnagyobb visszahívási botránya fenyegeti, bejelentkezett a legnagyobb amerikai vetélytárshoz, a General Motorshoz. Emailt küldött Mary Barra vezérigazgatónak (CEO), amelyben felvázolta egy esetleges fúzió előnyeit, ami több milliárd dolláros megtakarítást hozna a két cégnek. A levélváltásról a New York Times számolt be még a hétvégén. Amman nem tudott a Fiat-vezér leveléről, de megjegyezte, hogy miután a cége egyike a három legnagyobb autógyártónak a világon, tízmilliós éves eladással, nincsenek növekedési problémáik. A cég tőkemegtérülése 20 százalék körüli, ami a terveknek és az elvárásoknak megfelel. Ammant az újságírók a Fiat hazájában, Torinóban faggatták, amikor a cégvezető részt vett a GM dízel kompetencia központjának tízéves évfordulóján. Amman cáfolta, hogy találkozna Marchionnével, vagy a Fiat-elnök John Elkannal, a néhai Fiat alapító Gianni Agnelli unokájával.
A nehéz oroszországi helyzet ellenére bizakodó Európával kapcsolatban Amman, aki ismertette, hogy a cég első negyedéi európai vesztesége kedvezőbben alakult az egy évvel korábbinál, 284 millió dollárral szemben 239 millió dollárra alakult.
A General Motors több gyártóval is együttműködik: a francia PSA-val európai járműveket fejlesztenek, a Forddal váltókat gyártanak, a Hondával tüzelőanyag-cellás technológiákat osztanak meg.