Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagyon nem ment a Volkswagennek Kínában tavaly
A Volkswagen Csoport számára kifejezetten fontos piac Kína – ez persze nem meglepő, miután a legnagyobb piacról van szó. Ugyanakkor hiába a német konszern minden igyekezete, a chiphiány következtében tavaly a 2020-asnál jelentősen kevesebb autót tudott csak értékesíteni Kínában, sőt, még a piaci részesedése is csökkent.
A Volkswagen Csoport eladásai a világ legnagyobb autópiacán, Kínában tavaly 14 százalékkal estek vissza az egy évvel korábbi eredményhez képest. Stephan Wöllenstein, a VW kínai ágának főnöke a félvezetőhiányt és az ellátási láncok problémáit említette indokként az eredményeket bemutató sajtótájékoztatón.
Elég nehéz év volt. Idén a Volkswagen szeretné legalább a veszteségeket pótolni, és felszálló ágba kerülni az elektromos ID-család segítségével – fogalmazott a szakember.
Az Audi jól teljesített
Wöllenstein elmondta, hogy a 2021-es visszaesés elsősorban a Volkswagen és a Škoda modelljeit érintette, miközben az Audi prémium autói jól fogytak. Az Audi esetében ennek ellenére még egy 3,6 százalékos visszaesés volt tapasztalható, ugyanakkor a Porsche nyolc, a Bentley pedig 43 százalékkal több autót tudott eladni Kínában 2020-hoz képest.
A kínai piac négy százalékkal bővült 2021-ben, viszont a Volkswagen Csoport részesedése ebből tizenegy százalékra esett vissza a korábbi 14-15 százalékról.
Sokat ártott a chiphiány
A Volkswagen Csoport 600 ezerrel kevesebb autót tudott a kínai piacra gyártani a különböző hátráltató tényezők miatt. Ezek közül kiemelkedik a chiphiány, de Wöllenstein a koronajárványt és az azt követő termelési leállásokat, valamint egy japán beszállítónál keletkezett tüzet is megemlítette.
A kereslet továbbra is fennáll, a Volkswagen Csoport várakozásai szerint a teljes piac várhatóan újabb négy százalékkal nő, a Volkswagen pedig 15 vagy 16 százalékkal szeretne növekedni – azaz szeretné visszanyerni a 2021-es kiesést, illetve még egy kicsit a 2020-as részesedéshez képest is javulni.
Kapkodnak az elektromos autók iránt Kínában
A Volkswagen ID családjába tartozó elektromos autók értékesítése pozitívan alakul majd Wöllenstein szerint, igaz, ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, 2021-ben nem sikerült elérni a korábban kitűzött 80-100 ezres célt - azt a 70 ezernél is több eladott autóval csak megközelítette a konszern.
Az idei évre így aztán ambiciózus tervvel állt elő a Volkswagen, a cél a 160-200 ezer közötti eladott autó a kategóriában. Kínában az idén piacra dobott új modellek fele elektromos autó lesz a várakozások szerint, és ugyan az élen a kínai gyártók járnak majd, az évtized végére a Volkswagen szeretne piacvezető lenni a szegmensben – írja az Automobilwoche.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!