Gyártók Megduplázná e-autói eladásait Kínában a VW

Megduplázná e-autói eladásait Kínában a VW

autopro.hu/V.M. | 2022.01.12 10:19

Megduplázná e-autói eladásait Kínában a VW

Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen arra számít, hogy idén megduplázza a teljesen elektromos ID modellek eladásait Kínában, miután 2021-ben azok értékesítési számai nem voltak kielégítőek. A számításokat azonban még keresztül húzhatja az elhúzódó chiphiány.

Hirdetés

Az ID modellcsalád, aminek tagjait Kínában a VW a SAIC Motor és FAW Csoport járműgyártókkal közös vállalatai gyártják, a gerincét képzik a német OEM kínai elektrifikációs ambícióinak. Tavaly azonban csupán 70.625 darab kelt el az elektromos személyautókból a világ legnagyobb autópiacán, ami jelentősen elmarad a 80-100 ezres célkitűzéstől. Az eladásokat a chiphiány és a koronavírus-járvány miatti termeléskiesések is visszafogták.

Stephan Wöllenstein, a VW kínai operációinak vezetője ennek ellenére újságírók előtt úgy fogalmazott, hogy az idén kétszer annyit szeretnének eladni az elektromos modellekből, mint amennyi a tavalyi tervekben szerepelt. Ugyanakkor hozzátette, hogy a cél elérését „jelenleg nem teszi lehetővé a félvezetőellátás állapota.”

A teljes Volkswagen Csoport 3,3 millió autót értékesített Kínában az elmúlt évben, 14 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban – közölte Wöllenstein.

Hasonlóan a villanyautókéhoz, a VW a konszernszintű eladásokat is jelentősen, 15 százalékkal szeretné feljebb tornászni idén, aminek megvalósulása azonban szintén az alkatrészellátás alakulásától függ.

Nem csak a VW van lemaradásban

A kínai elektromosautó-piac gyorsan növekszik, ebből azonban a külföldi OEM-eknek eddig nem sikerült megfelelő módon profitálnia, mivel modelljeik a kínai vásárlók által nagyra értékelt okos funkciók területén rosszabbul teljesítenek, mint a helyi gyártók járművei.

Az eladásokat a kínai márkák vezetik, és a külföldiek közül a TOP 10-be csak a Teslának sikerült felküzdenie magát.

„Nincs ott (a piacvezetők között) a VW. Az olyan játékosok, mint a VW, a GM és a Toyota messze lemaradtak a kínai okos elektromos autós versenyben” – idézi a Reuters Bill Russót, az Automobility tanácsadó cég elemzőjét.

A tavalyi év első tizenegy hónapjában a Kínában értékesített személyautók 15 százaléka volt hálózatról tölthető, vagyis akkumulátoros elektromos vagy plug-in hibrid. Novemberben a villanyhajtású modellek adták a teljes volumen 21 százalékát.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink