Gyártók Minden ütőkártyáját kiteríti Párizsban a Peugeot

Minden ütőkártyáját kiteríti Párizsban a Peugeot

autopro.hu | 2014.09.29 12:09

Minden ütőkártyáját kiteríti Párizsban a Peugeot

A márka negyven autót állít ki a négyezer négyzetméteres standján. Az idei évben a megújult és egységes 8-as kínálat bemutatása fémjelzi a márkát a Párizsi Autókiállításon.

Az új 508 nyilvánvalóvá teszi, hogy a márka továbbra is szeretne jelen lenni a D-szegmensben. A megoldások között említhetjük a kulcs nélküli indítást és nyitást, az automatikus és elektromos parkolóféket, az elektrokróm belsõ visszapillantót, az automatikus távfény kapcsolást, az abroncsnyomás-érzékelőt, az első- és hátsó parkoláskönnyítõ rendszert, a négyzónás automatikus légkondicionálót, a JBL hifi berendezést, valamint az új felszerelések közül a tolatókamerát és a holttérfigyelő rendszert. Az új 508 nyolcféle erőforrással rendelhető, két benzines és hat dízelmotorral.

Peugeot Quartz

308 GT
A Peugeot 308 GT négyféle változatot kínál, a GT 205 és a GT 180 is kapható 5 ajtós, illetve kombi kivitelben. A motorválasztékot a 250 lóerős, 1.6 literes THP stop-start rendszerű benzines motor, illetve a 180 lóerős, 2.0L BlueHDi dízelmotor alkotja, az előbbi hatfokozatú manuális, míg az utóbbi az automatikus EAT6 váltóval készül. A benzines 5,6 litert fogyaszt, CO2-kibocsátása 130 g/km, míg a dízel 4,0 literes fogyasztása 103 gramm kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg.

Exalt és Quartz
A Peugeot két tanulmányt mutat be az idei Párizsi Autószalonon. A Quartz a márkának a crossoverek között betöltött piacvezető szerepét hangsúlyozza. A Pekingi Autókiállításon áprilisban bemutatott Exalt tanulmány új kiadásban mutatkozik be Párizsban. Motorosan nyitható csomagtérajtaja alacsony rakodóküszöböt rejt, amelyen át kényelmesen kiemelhető a HYbrid-Kick elektromos robogó. Ez a jármű ideális kiegészítő közlekedési eszköz az utolsó kilométerek megtételéhez. A tiszta városi közlekedéshez fejlesztette ki a Peugeot Cycles a szalonon szintén látható, kifinomult stílusú AE21 HYbrid kerékpárt, amellyel könnyedén és csendesen suhanhatunk a városban.


208 HYbrid Air 2L tanulmány és új motorok
2014 június végén a Peugeot által Európában értékesített új gépjárművek CO2-kibocsátásának súlyozott átlaga 111,1 g/km volt (a 2013 hasonló idõszakában megállapított 115,1 grammhoz képest). Ezzel dobogós helyen áll a legtisztább autókat forgalmazó európai márkák között. Az Euro 6 motorok, azon belül is a BlueHDi dízelek és a háromhengeres PureTech benzinmotorok széleskörű alkalmazásának komoly szerepe van a siker elérésében.

A márka a francia állam támogatásával meghirdetett, mindössze kétliteres fogyasztású járművek kifejlesztésére irányuló projektje keretében létrehozta a 208 HYbridAir 2L kísérleti modellt. A projektnek van egy nehezen előrelátható kritériuma: 2020-ig sorozatgyártású bevezetésre alkalmas, viszonylag olcsó műszaki megoldásokat kell alkalmazni.

A HYbrid Air az 1,2 literes, PureTech 82 BVM5 belső égésű motor továbbfejlesztett változatát (a súrlódási veszteség csökkentésének köszönhetően 4 százalékkal jobb a hatásfoka) léghajtással kombinálja, amely a következőkből áll: a sűrített levegőt tartalmazó, nagynyomású tartályból, a sűrített levegőt tartalmazó, kisnyomású tágulási tartályból, és a váltóművel összeépített hidraulikus motor-szivattyú egységből. A fékezési és lassítási energiából visszanyert sűrített levegő vagy együtt dolgozik a szívómotorral, vagy ha az teljesen leáll, kizárólag a légmotor hajtja az autót. Az átmeneti szakaszokban (induláskor és gyorsításkor) vegyes üzemmódba kapcsol az elektronika.

Új motorok
Az 1.2 literes PureTech 130 stop-start motor (ez az első benzines motor, amelyben a Peugeot a stop-start rendszert automatikus váltóval kapcsolja össze) mostantól a 308 modellekhez kínált új, hatfokozatú EAT6 (AT6 III) automatikus sebességváltóval is rendelhetõ, amely a kormányon kialakított sebességváltó fülekkel kezelhetõ a Driver Sport Pack opció igénylése esetén.

Az új 1.6 literes, Euro 6-os THP 165 S&S motor hatfokozatú manuális váltóval, vagy az 508 kínálatában megjelent új, hatfokozatú EAT6 automatikus sebességváltóval készül. Ez a motor maradéktalanul megfelel az Euro 6 elõírásainak, és mûszaki specifikációi a fogyasztás csökkentését és a teljesítmények javítását is tartalmazzák.

Tíz lóerővel erősebb az elődjénél, az 1.6 literes, Euru 5-ös THP 155 típusnál, és CO2-emissziója is kisebb, mindössze 129 g/km vegyes ciklusban az előző generáció 144 g/km induló szén-dioxid-kibocsátási értékéhez képest.

Kiemelt Partnereink