Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ezeket a fenntartható megoldásokat mutatta be a Bosch
2024.05.05 16:19Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megvillantotta a jövő e-izomautóját a Dodge
Az augusztusi Dodge Speed Weeken debütált a tisztán elektromos Charger Daytona SRT Concept, amely betekintést enged az izomautók elektromos jövőjébe. Az alternatív hajtás mellett a modell számos olyan forradalmi újítást ígér, amelynek gondolatát a közönségnek a gyártás 2024-es megkezdése előtt még szokni kell.
„Ez a koncepció hű mind ahhoz, ami egy Dodge izomautót meghatároz, csak alternatív meghajtással” – mondta Tim Kuniskis, a Dodge vezérigazgatója az elektromos Dodge Charger Daytona SRT Conceptről.
Az első teljesen elektromos Dodge sorozatgyártásának kitűzött dátuma 2024, amely bőséges időt biztosít a vásárlók hozzászoktatására. „Elegendő időt akarunk hagyni a gyártás előtt, hogy ez már ne egy „új” dolog legyen, amit az embereknek még meg kell szokni” - nyilatkozta Kuniskis a SAE Internationalnek. Hozzátette: „sok titkos részletet azonban csak úgy mutathatunk meg két évvel hamarabb, ha megvédjük azokat.”
Ez az egyik fő oka annak, hogy a Dodge Charger Daytona SRT koncepció egyes dizájn és technológiai elemei oltalom alatt állnak. A szabadalmakra való törekvés másik indítéka pedig az autóipar elektromos meghajtásra való átállása, amelyben kulcsfontosságú a versenytársaktól való megkülönböztetés. „Ez a következő űrverseny” – fogalmazta meg Kuniskis, miután a vállalat megerősítette, hogy befejezi az ikonikus belső égésű Dodge Challenger és Charger modellek gyártását.
Hangsúly az aerodinamikán
A Daytona orr részén egy szabadalom előtt álló R-szárnynak nevezett aerodinamikai elem található. Ez a Nascar versenyre tervezett 1970-es Plymouth Superbird hatalmas hátsószárnya előtti tisztelgés, ugyanakkor funkcionális is: a levegő ezen a nyíláson keresztül áramlik át, hogy növelje a leszorítóerőt.
„Az autó profilja nagyon lendületes, sok aerodinamikai elemmel" - mondta Scott Krugger, a Dodge külső formatervezésért felelős vezetője. Bár a Dodge illetékesei nem közlik a koncepció légellenállási együtthatóját, állítólag kétszámjegyű százalékos javulás mérhető a jelenlegi Dodge izomautókhoz képest.
Forradalmi fejlesztések
A valódi csőrendszerből és kamrákból álló Fratzonic Chambered Exhaust szabadalmaztatása még függőben van, de Kuniskis nyilatkozatából is jól látszik, hogy egy egyedi megoldásról van szó. „Nem mesterségesen érjük el a hangzást. Az utat, a jármű sebességét, a gázpedál helyzetét, a váltási pontokat és a levegő mozgását vesszük alapul, és ezt futtatjuk át a saját fejlesztésű kipufogórendszerünkön"
Míg a legtöbb e-autó egysebességes sebességváltót használ, a Daytona koncepció egy szabadalmaztatásra bejelentett, többsebességes elektromechanikus sebességváltóval rendelkezik. Micky Bly, a Stellantis vezető alelnöke szerint a sebességváltó illik egy villamosított izomautóhoz.
Lepipálja az elődöt
A vállalat vezetői nem osztották meg a lóerő és nyomaték adatokat, de a médiaanyag szerint a 800 voltos elektromos hajtásrendszerrel az elektromos izomautó minden kulcsfontosságú teljesítménymutatóban jobb a hagyományos hajtású Challenger növelt teljesítményű változatánál.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!