Gyártók Megújult és olcsóbb lett a Toyota Corolla Hybrid

Megújult és olcsóbb lett a Toyota Corolla Hybrid

autopro.hu/D.Á. | 2022.10.25 04:17

Megújult és olcsóbb lett a Toyota Corolla Hybrid

Fotó: Toyota Newsroom

Alapos fejlődésen ment keresztül a Toyota Corolla Hybrid a 2023-as modellévre fordulva. A korábbi egy helyett öt felszereltségi szinttel érhető el, és bemutatkozik az erősebb hibrid rendszer mellé az összkerékhajtás is. Új biztonsági funkciók és multimédiás rendszer is érkezik, de módosult a dizájn is, és új színek is választhatók.

Az új Corolla Hybrid LE 1250 dollárral olcsóbb indulóárral érkezik a 2023-as modellévben az Egyesült Államokban. Az LE és a sportosabb SE verziókból AWD, tehát összkerékhajtású kivitel is érkezik, a prémium XLE pedig csak hibridként érhető el 2023-tól. Minden Corolla Hybridben alapfelszereltség lesz a Toyota Safety Sense 3.0 biztonsági program, ahogyan a Proactive Driving Assist is, amelynek része az akadály-előrejelző Obstacle Anticipation System és a lassulást segítő Deceleration Assist.

A következő generációs Toyota Audio Multimedia részeként minden Corolla Hybridben nyolc colos nagy felbontású infotainment kijelző lesz, amelyhez jár a vezeték nélküli Apple Car Play és Android Auto kompatibilitás. Minden modellben lesz két USB Type-C csatlakozó a hátsó utasoknak is. A sportos SE kivitel egy Infrared Edition különkiadással is készül majd, első- és összkerékhajtással egyaránt, valamint megkapja a benzinmotoros SE sportfutóművét és a keményebb érzetű, elektromos szervós kormányművét.

Fotó: Toyota Newsroom

Minden 2023-as Corolla Hybrid erősebb hajtáslánccal érkezik. A rendszerben egy 1.8 literes, Atkinson-ciklusú, négyhengeres benzinmotor és két, átdolgozott elektromos motor dolgozik egy CVT váltón keresztül. Az átalakított rendszer 121 lóerő helyett 134-et, 200 newtonméter nyomaték helyett 212-t ad le. A vegyes fogyasztás 5 liter körül alakul, a közepes fordulatszám-tartományban nagyobb erő áll rendelkezésre. Más hibrid Toyotákhoz hasonlóan a Corolla Hybrid összkerékhajtású kiviteleiben is az Electronic On-Demand All-Wheel Drive rendszer dolgozik, ami azt jelenti, hogy a hátsó tengelyen egy villanymotor szükség esetén besegít a hajtásba, például az első kerekek megcsúszásakor, vagy alulkormányzottság esetén.

A Corolla nagy felszereltségválasztéka a Toyota TNGA-C platformnak köszönhető. A rendkívül merev karosszéria, az alacsony tömegközéppont, a precízen beállított első MacPherson és multi-link hátsó futómű mind hozzájárul a Corolla Hybrid agilitásához, menetkomfortjához és karakteréhez. A karosszéria nagy szilárdságú acélt és speciális ragasztási eljárásokat tartalmaz, így kifejezetten merev és biztonságos. A beltérbe beszűrődő hajtási és menetzajokat minimalizálta a Toyota. A Corolla Hybrid tele van hangelnyelő habokkal, panelekkel. A TNGA platform sok helyen használ speciális tömítőanyagokat a karosszériaelemek találkozásánál, amelyek hangszigetelő hatásúak.

Akkumulátor és hajtás

A Corolla Hybridben egy lítiumion akkumulátor kapott helyet a hátsó ülés alatt, így a tömegközéppont alacsonyan maradhat. Elinduláskor besegítenek a hajtásba a villanymotorok, ezáltal kiküszöbölve a CVT váltókra jellemző késlekedést. A Corolla Hybridben van EV üzemmód is, vagyis tisztán elektromosan is képes közlekedni rövid távokon. Elektromos üzemmódban a Vehicle Proximity Notification funkció a közelítő gyalogosok tudtára adja az autó érkezését.

A Corolla Hybridben háromféle vezetési üzemmód áll rendelkezésre. Normal módban a hibrid rendszer a belső égésű motor és a villanymotorok legideálisabb kombinációját használja gyorsítás és fogyasztás tekintetében, a gázpedál lenyomását pedig lineáris teljesítményleadás követi. Eco üzemmódban kis és közepes gázpedálállásra csökkentett teljesítmény áll rendelkezésre, javítva a hajtáslánc hatékonyságát. A Sport mód a dinamikus gyorsításra helyezi a hangsúlyt. A Corolla Hybrid üzemanyaghatékonyságát az elektronikusan vezérelt fékrendszer (ECB) is segíti, amely koordinálja a rekuperációt és az üzemi fékek működését a szükséges fékerőtől függően.

Az 1.8 literes benzinmotort kifejezetten hibrid hajtáshoz tervezték. Hosszú löketű, nagy kompresszióviszonyú (13:1), Atkinson-ciklusú, ami egyrészt több energiát nyer ki egységnyi üzemanyagból, másrészt viszont alacsony fordulatszám-tartományban gyengébb, mint a hagyományos Otto motorok, de ezt az elektromos hajtás kompenzálja. A motor belső súrlódását minimalizálták, a hatékonyság érdekében pedig elektromos vízpumpát kapott. Nagyon fontos az élettartam és a fogyasztás szempontjából, hogy a motor hamar elérje az üzemi hőmérsékletét, így a Corolla Hybrid kipufogójának hőjét visszavezetik a motor hűtőkörébe, az utastér fűtéséről pedig elektromosan gondoskodnak.

Fotó: Toyota Newsroom

Biztonság

A Corolla Hybrid minden kivitele a Toyota Safety Sense 3.0 csomaggal érkezik. Ennek része a forgalom- és gyalogosfigyelés kereszteződésekben és kanyarban, audiovizuális jelek leadása a sofőr felé, és automatikus fékezés bizonyos esetekben. Automatikus távolságifény-szabályozás is helyet kapott a Corolla Hybridben, amely a szembejövő forgalmat figyelve kapcsolja a reflektort. A rendszer felismeri a közlekedési táblákat is, ezeket a műszerfalon is megjeleníti. A TSS 3.0 része még a sávtartó asszisztens és a radaros, adaptív távolságtartó asszisztens. A TSS 3.0-n felül rendelhető még holttérfigyelő, valamint kiparkoláskor hasznos hátsó forgalomfigyelő asszisztens – írja a Green Car Congress.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink