Gyártók Még a szlogenjét is kirúgná a VW

Még a szlogenjét is kirúgná a VW

autopro.hu | 2015.12.30 11:25

Még a szlogenjét is kirúgná a VW

Az év végén is képes meglepőt húzni a konszern: eltörölnék a "Das Auto." mottót, végképp szakítva a Winterkorn-éra lenyomataival. De vajon milyen üzenet jönne helyette? Eláruljuk.

2015 járműipari hírversenyének egyik győztese a Volkswagen, ugyanők a globális járműipar nagy vesztesei is. A bukást ki lehet fejezni értékesítési, árbevételi mutatókban, részvényárfolyamok mentén, ám a vállalatcsoport válságainak egyik fő csoportja nem pénzügyi, hanem bizalmi jellegű. Olyannyira, hogy ha a dízelbotrányt követően nem sikerül visszaépíteni utóbbit, akkor az előbbi értékek sem fognak fényesen mutatni. Nem véletlen, hogy Matthias Müller új korszak kezdetét hirdette meg, amelynek fő üzenete, hogy már nem akarnak mindenáron a dobogó tetején végezni. A kulcsszó nem a győzelem, hanem a mindenáron – a törtetés ugyanis jelentős szerepet játszhatott a szégyent hozó csalások elkövetésében.

Új időszakhoz pedig új mottó illik, gondolhatták a menedzserek. A 2007-ben bevezetett "Das Auto." üzenete egyszerűségében rejlik: amit ők gyártanak, az maga a megtestesült autó. Mivel a szlogen erősen összefüggésbe hozható Martin Winterkorn korábbi vezérigazgatóval, talán ezért is vetődött fel, hogy jelzésértékű lenne a változtatás, ami egyébként nem általános lépés egy ekkora autógyártó csoport életében. Sokkal inkább nevezhető radikálisnak a szándék.

Elbúcsúzhat a világ ettől a kompozíciótól?

Végleges döntés valószínűleg még nem született, ám várhatóan folyamatosan kivezetik a konszern nyilvánosság felé kommunikált üzeneteiben, képes, szöveges, videós anyagaiban a régi mottót, helyette pedig a változatlanul hagyott VW logó mellé egy másik kifejezést társítanak. Ki nem találná a kedves olvasó: a "Volkswagen" lehet a Volkswagen új szlogenje.

A mintegy kétezer menedzser jelenlétében a közelmúltban megtartott vezetőségi tanácskozáson elhangzott, hogy minden megnyilvánulásnak az alázatról kell szólnia a vásárlói, befektetői, piaci bizalom újbóli elnyerése céljával, s a még szimplább mottó ebben is jó szolgálatot tehet. Nem beszélve arról, hogy a konszern sportautóktól kétkerekűeken át haszongépjárművekig számos olyan közlekedési eszközt gyárt, amelyek nehezen férnek be a "Das Auto." üzenet égisze alá.

Ami kis lépésnek tűnik egy autógyártó számára, akár nagy lépés is lehet a világ járműiparának, a "magunkkal kell versenyezni" örök érvényű elv szellemében. Fokozódó érdeklődéssel várjuk, mit hoz magával a jövő esztendő.

Kiemelt Partnereink