Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Másra kell a pénz, a BMW-nél is indul a költségnyírás
Az iparági változások hatására a bajor prémiumgyártó is erőforrásainak átcsoportosítására készül: fókuszban a közvetett költségek, a cél egymilliárd euró megtakarítása.
Nem épp kellemes hírről számol be a Handelsblatt a BMW-beszállítókra nézve: a bajor márka egymilliárd eurót szeretne megtakarítani 2019-ig. Az összeg nagy részét a közvetett, vagyis a nem elsődlegesen az autógyártási főtevékenységhez kapcsolódó beszerzési költségekből faragná le a cégvezetés, számolt be Markus Duesmann, a beszerzés első embere.
A közvetett költségek jelenleg évente húszmilliárd eurós tételt jelentenek a BMW könyveiben, vagyis ha sikerül tartani a kitűzött megtakarítási célt, időarányosan nagyjából két százalékkal kevesebb pénz juthat majd erre a területre. Az akcióra a megugrott fejlesztési kiadások miatt van szükség – nem nehéz kitalálni, hogy a háttérben ezúttal is az alternatív hajtások és az önvezetés áll. Harald Krüger BMW-vezértől a lap azt is megtudta, a márka a következő három évben összesen 2,4 milliárd euróval kíván többet fejlesztésre fordítani.
A dízeles hajtás csökkenő eladásai, illetve a belsőégésű motorokra vonatkozó folyamatos kormányzati szigorítások miatt a gyártók egyre jobban rászorulnak, hogy még erősebben fejlesszék alternatív meghajtású gépeiket. A német gyártók közül a BMW áll legjobban az i-modellcsaládnak köszönhetően, igaz, a két típusért egyelőre a várakozásokon aluli kereslet tapasztalható.