Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Autopilotot is érintő hiba miatt kell visszahívnia autóit a Teslának
Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) 158 ezer Model S és Model X visszahívását kérte a Teslától a médiavezérlő egységek esetleges meghibásodása miatt, ami az érintőképernyőről vezérelt funkciók elérhetetlenné válásához és akár az Autopilot meghibásodásához is vezethet.
A Teslának január 27-ig kell elfogadnia vagy elutasítania az NHTSA kérését, nemleges válasz esetén pedig részletes magyarázattal kell szolgálnia. A hatóság a visszahívás formális kérésével szokatlan lépést tett, az autógyártók ugyanis általában önként szokták vállalni az amúgy törvényileg kötelező visszahívásokat.
Az NHTSA még tavaly júniusban kezdett vizsgálatba, tizenegy hibajelentés beérkezése után, novemberre pedig már 12.523 bejelentést vizsgáltak meg. A visszahívás 2012-2018 között készült Model S és 2016-2018 időszakában gyártott Model X SUV-kat érint.
Az érintőképernyős funkciók, mint például a szellőzésállítás vagy a tolatókamera képének elérhetetlenné válása párosulhat az Autopilot önvezetési funkció és az irányjelzők hangjelzéseinek, illetve figyelmeztetéseinek elmaradásával is, ami növeli a balesetek kockázatát.
A veszélyes problémák okozója a médiavezérlő egység memóriájának túl alacsony tárolókapacitása. A Tesla által szolgáltatott információk szerint a vezérlőegységek tönkremenetele csak idő kérdése a memóriák véges kapacitása miatt.
Nem sikerült orvosolni a bajokat
A Reuters cikke szerint Tesla több alkalommal is kísérletet tett a probléma kezelésére vezeték nélküli frissítéseket használva, azokat azonban az NHTSA nem ítélte megfelelőnek a probléma megoldására.
Az NHTSA a Teslának küldött felszólításában megjegyezte, hogy hasonló problémák miatt már nyolc korábbi alkalommal is sor került visszahívásokra.
A szervezet jelenleg bizonyos Teslák első futóművének meghibásodása ügyében is vizsgálatot folytat, 115 ezer autóra kiterjedően.