Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyar gyökerű e-buszok álltak forgalomba Dunaszerdahelyen
A budapesti utasok számára ismerős formájú elektromos midibuszokat állított forgalomba Dunaszerdahely önkormányzata 2024 első munkanapján. Kérdés, hogy a magyar fővárosban lényegében megbukó típus utódja mennyire válik be a Csallóközben.
Két új elektromos autóbusz állt forgalomba Dunaszerdahelyen január másodikán. A két busz a város tulajdonában áll, ez újdonság, eddig a helyközi buszok közül „forgott be” kettő a helyi járat kiszolgálására. A korábbi képviselő-testületi döntésnek megfelelően az önkormányzat a városi tulajdonú céget, a Municipal Kft-t bízta meg a buszok a üzemeltetésére és karbantartására. Emellett a sofőröket is ők alkalmazzák – írja az Újszó.
Ami igazán érdekessé teszi ezt a szolgáltatóváltást Budapestről nézve, az a két új midibusz. Ezeket nem valamelyik nagy gyártó szállította, hanem a felvidéki Diósförgepatonyban szerelték össze őket a MABI Bus egykoron befuccsolt projektjéből maradt alkatrészekből. A Mobility & Innovation Production s.r.o. (MIP) megvásárolta a magyar busz terveit, gyártási jogát, a félkész buszokat és a megmaradt több tucat karosszéria-modulokat. A cég a most forgalomba álló két busz mellett készített egy hidrogén üzemanyagcellás verziót is, annak a busznak a kifejlesztésében a Rába is részt vett, erről az autopro.hu részletesen beszámolt.
Az első fecskék Budapesten
A dunaszerdahelyi buszokról az Újszó cikkében láthatók képek, ezek alapján megállapítható, hogy a buszok külsőre lényegében csak a színükben térnek el a budapesti elődeiktől, a Modulo C68E néven ismert midibuszoktól. A típust 2014-ben mutatták be, a BKV húsz darabot vásárolt belőle, ezek 2016-ban álltak forgalomba hosszabb tesztelés után. A buszokkal már 2018-ban vázproblémák adódtak, azóta az akkumulátorok is fejtörést okoznak a vállalatnak.
2024-re az egykori állomány fele maradt forgalomban, ezek alaposan felújításon és akkucserén esnek át, hogy néhány évig még használni tudják őket.
Bár ezek a midibuszok nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, így is Budapest első tisztán elektromos buszai voltak, a BKV pedig máig sem rendelkezik más ilyen autóbusszal – igaz, az utastér fűtését gázolajjal kell megoldani, de ez a nagy gyártó elektromos buszainál sem ritka.
Jelenleg a C68E-k elsősorban a Várban közlekednek, de előfordulhatnak a Gellérthegyen, esetleg más olyan járaton, ahol midibusszal végzi a szolgáltatást a BKV.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!