Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lezárult a BMW i8 pályafutása
Nemrég az utolsó i8 is legördült a BMW lipcsei üzemének gyártósoráról. A plug-in hibrid sportautó gyártása még április közepén be kellett volna, hogy fejeződjön, ám a koronavírus miatti leállás következtében arra csak júniusban került sor.
A termelés hat évvel ezelőtti kezdete óta összesen 20 448 darab készült a típusból, aminek utolsóként legyártott példánya egy németországi vásárlónak szánt i8 Roadster volt.
2014-es bemutatkozásakor az i8 volt a BMW Csoport első plug-in hibrid hajtású modellje, a tervezésekor nyert tapasztalatokat pedig később felhasználták más plug-in hibrideknél. A lipcsei üzem vezetője, Hans-Peter Kemser szerint az i8 úgy testesíti meg az elektromobilitáshoz vezető út kezdetét, mint ahogy egyetlen másik autó sem.
Az i8 utód nélkül távozik. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, a típus következő generációjának szánt, még 2019-ben leleplezett Vision M Next tanulmányból több okból kifolyólag sem fog sorozatgyártásra alkalmas változat készülni.
Az i3-ból akár még több is készülhet
A szintén a Lipcsében, egy műszakban gyártott tisztán elektromos BMW i3-ból jelenleg naponta 116 darabot szerelnek össze. Amennyiben viszont a német állam 6000 euróra növelt, elektromos autók vásárlását ösztönző ártámogatása megdobja a keresletet, lehetséges a második műszak bevezetése, és azáltal a napi gyártási volumen 250 darabra növelése – írta meg az electrive.com.