Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lekörözte vetélytársait az Alfa Romeo
Az Alfa Romeo jelentős mértékben, 30 százalékkal tudta növelni globális értékesítését a mögöttünk hagyott esztendőben. Ezzel az olasz gyártó, állítása szerint a tradicionális prémium autómárkák közül a legnagyobb növekedést mutathatta fel.
„A szemünkben ez egy egyértelmű és stabil stratégia eredménye” – értékelte a 2023-as eladási számokat Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója. „Ez mutatja, hogy gyors ütemben implementáljuk a hosszabb távú tervet, amit 2021-ben alkottunk meg és jelentettünk be: egy új termék minden évben, nagy hangsúlyt helyezve a minőségre.”
A Stellantis-hoz tartozó olasz márka stratégiája a nyereségesség szem előtt tartása mellett a középpontba emeli a brand globális pozíciójának megerősítését. Ahogy az a vállalat által közölt eredményekből kiderül, ezen célja felé határozott lépéseket tett 2023 során.
Drasztikus növekedés több régióban
Az Alfa Romeo globálisan 30 százalékkal több járművet értékesített, mint 2022-ben. A fő piacának számító Európában a márka 46 százalékkal közel másfélszeresére növelte eladásait. Ehhez leginkább az olasz (73 százalék növekedés), a német (+ 71 százalék), a belga (+ 62 százalék), a francia (+ 20 százalék), a holland (+ 78 százalék) és a svájci (+ 20 százalék) piacok járultak hozzá.
Az eladások legnagyobb mértékű bővülését azonban nem Európában, hanem a Közel-Kelet és Afrika régióiban jegyezték fel, egészen pontosan 74 százalékot. Az Alfa Romeo kiemelkedően szerepelt a török autóvásárlók körében, ők ugyanis 155 százalékkal többet vettek a márka modelljeiből, mint 2022-ben.
Az Alfa Romeónak Ázsiában is sikerült növelnie eladásait. Indiában és az ázsiai csendes-óceáni térségben 7 százalékkal fogyott több Alfa, mint a megelőző évben.
Élen a minőségben
Észak-Amerikát illetően, ahol a Tonale SUV-ját szeptemberben dobta piacra, az Alfa Romeo a minőség terén elért javulást emelte ki közleményében. A JD Power által rendszeresen elkészített, új gépkocsik megbízhatóságát felmérő Initial Quality Study felmérésében az Alfa Romeo 2023-ban 24 helyet lépett előre egy év alatt. Ezzel az összesített ranglistán a harmadik helyre, a prémium márkák között pedig az első helyre került – írták.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!