Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lehet, hogy nem lesz több új VW Golf
Egy éven belül dől el, hogy a jelenleg futó Volkswagen Golf VIII kap-e utódot, azaz lesz-e kilences Golf. Egyáltalán nem biztos, hogy belső égésű motorral megéri kifejleszteni és piacra dobni egy újabb generációt a Golfból.
Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezetője a Die Welt című német lapnak adott interjút, amiben többek között arról beszélt, hogy az Euro 7-es környezetvédelmi normáknak megfelelő autó kifejlesztése nagyon költséges, és egyáltalán nem biztos, hogy megéri a Golf VIII-nak utódot fejleszteni mindössze néhány évre – a nyolcas Golf várhatóan 2023/2024-ben kap egy ráncfelvarrást, ami után még három-négy év, mire kivezetik a modellt. Ez alapján 2027 körül jöhetne a Golf IX, ám 2035 után benzines és dízellel hajtott autókat már nem lehet forgalmazni az EU-ban.
Már hét évre sem biztos, hogy megéri piacra dobni az Euro 7-es normáknak megfelelő Golfot, de nem szabad elfelejteni, hogy a fokozatos átállás jegyében a 2030-as években valószínűleg már lesznek olyan európai piacok, ahol csak tisztán elektromos autókat lehet forgalmazni újonnan – ezzel csökkenne a Golf piaca.
Egyszerűen nem éri meg
Egyelőre nem biztos, hogy az Európai Unió döntéshozói tovább szigorítanák a környezetvédelmi normákat. Azonban egy szigorúbb Euro 7-es követelményrendszer azt jelentené, hogy a belső égésű motorral szerelt autók gyártása 3-5 ezer euróval (1-2 millió forinttal) többe kerülne.
Döntés még nem született a kérdésben, egyelőre csak az biztos, hogy a nyolcas Golfnak lesz frissített – faceliftes – változata. A kilencedik generáció sorsa a következő egy évben dől el Schäfer szavai szerint – írja a Motor1.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!