Gyártók Különleges kiadással búcsúzik az Audi TT

Különleges kiadással búcsúzik az Audi TT

autopro.hu/V.M. | 2023.11.04 04:20

Különleges kiadással búcsúzik az Audi TT

Fotó: Audi Newsroom

Az Audi TT a 2023-as modellévvel távozik a négykarikás autómárka kínálatából. A múlt előtti tisztelgés jegyében az Egyesült Államokban egy 50 darabban készülő különkiadással búcsúzik az Audi Hungaria győri üzemében készülő típus.

Az Audi TT Roadster Final edition különleges, más roadster modelleken nem elérhető megjelenéssel és felszereltséggel kínálja magát. A leginkább szembetűnő a zöld fényezés, a Goodwood Green gyöngyhatás, ami az első generációs TT Roadster egyik széria színe volt.

Az S line csomag elemeivel ellátott külsőt ezenkívül matt szürke lökhárító elemek teszik különlegesebbé. Utóbbiakhoz illik a szintén szürke színt kapott összecsukható tető, ami eddig csupán egy másik modellen, a 2019-es TT Roadster 20th Anniversary editionön volt látható. Az elektrohidraulikus rendszer a tetőt mindössze tíz másodperc alatt képes a helyére emelni vagy összecsukni.

Belül Palomino Brown bőr borítja az üléseket, amihez az ihletet az első generációs TT baseball varrásos bőrülései adták. Ugyanilyen bőrborítást találni a könyéktámaszokon és a középkonzolon is. Mint ahogy a zöld fényezéssel, az Audi a bőrborítással is az első TT-k előtt kíván tisztelegni.

Fotó: Audi Newsroom

A belső térben a sportos érzetet a szénszálas betétek erősítik, miközben a kényelemről és a praktikusságról az ülések nyakmelegítői, illetve a biztonsági övbe integrált mikrofonok gondoskodnak – utóbbiak a hangfelismerésen alapuló kezelést támogatják.

Nem csak külsőleg sportos

A sportos vezetési élményről a 2.0 literes négyhengeres, turbófeltöltővel ellátott motor gondoskodik, ami 228 lóerős teljesítménnyel rendelkezik. A motor főtengelye egy 7 fokozatos S tronic duplakuplungos sebességváltóhoz kapcsolódik, amin keresztül a quattro összkerékhajtásnak köszönhetően egyszerre akár az összes kerékhez továbbítható nyomaték.

A magnetic ride felfüggesztés ugyancsak hozzájárul az élménydús vezetéshez. Ez a csillapítás mértékét a vezetési szituációhoz igazítja, és még alacsonyabbra helyezi a jármű súlypontját a karosszéria 10 milliméterrel lejjebb helyezése által.

Fotó: Audi Newsroom

Az egyedi és a vezető szerepére született

Az Audi 25 évvel ezelőtt, 1998-ban leplezte le a TT Coupét, amit rá egy évvel követett a Roadster bemutatkozása. Megjelenésekor nem csak dizájnjában jelentett eltérést az Audiknál megszokottól, de a névadásban is, ami szintén a modell különlegességét hivatott hangsúlyozni.

A ma harmadik generációját élő típus sokszor szolgált az Audi technológiai premierplatformjaként azzal, hogy minden modell közül elsőként alkalmaztak rajta bizonyos technológiai és dizájn újításokat. Ilyen volt például az elektromechanikusan kinyitható hátsó szárny, az Audi virtuális műszerfal vagy az OLED hátsó fényszórók.

Az Audi Hungaria Zrt. a magyar gazdaság meghatározó szereplője, hazánk egyik legnagyobb vállalata. A maroknyi csapattal elindult motorgyártás mára a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött, ahol több mint 5 millió négyzetméteren 8000 motor készül naponta a Volkswagen konszern márkái számára. A győri üzemben 1998-ban indult az autógyártás, ma az Audi TT és Q3 modellek készülnek ott. A gyár 2001 óta saját műszaki fejlesztéssel is rendelkezik, továbbá 2005 óta Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára is, ahol szerszámok, gyártóberendezések készülnek az Audi szinte összes telephelye számára, valamint alkatrészek is a Volkswagen konszern egyes modelljeihez. A gyár 2013 óta az autógyártás teljes vertikumát lefedi.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink