Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Közösen elektrifikál a Renault-Nissan-Mitsubishi
A Renault Nissan-Mitsubishi szövetség egy közös tervet mutatott be a tisztán elektromos járművek és a konnektivitási megoldások fejlesztésére. A francia-japán együttműködés célja, hogy a 2030-ra 35 új teljesen elektromos modellel rendelkezzen.
A most bemutatott tervvel a szövetség felvázolta az elektromos autók, valamint az intelligens és konnektivitási megoldások fejlesztési céljait 2030-cal bezárólag.
A három vállalat 2020 őszén újította meg zátonyra futott együttműködését. Akkor a közös erőforrások jobb kihasználása érdekében a fejlesztéseket régiók és technológiai területek szerint osztották fel egymás között. A most bejelentett fejlesztések szintén eszerint a vezető-követő séma szerint fognak folyni, aminek lényege, hogy minden területen az ott legkompetensebbnek számító fél vállalja a vezető szerepet.
Közös alapokra építkeznek
A fejlesztési költségek csökkentése érdekében, a tervek szerint a három OEM a jövőben nagyobb mértékben fog közös platformokra támaszkodni. Ma a modellek 60 százaléka alapul közös padlólemezeken, míg 2026-ra ezt az arányt 80 százalékra szeretnék növelni.
A szövetség eddig mintegy 10 milliárd eurót fektetett be elektrifikációs céllal, a következő öt évben pedig további 23 milliárd eurót fog arra fordítani. Ennek eredményeként 2030-ra 35 új tisztán elektromos modellel fog bővülni a partnerek kínálata.
Ezeknek a járműveknek szinte mindegyike öt közös, elektromos modellekre szabott padlólemezre fog épülni. A platformok között van a Dacia Springet is hordozó CMF-AEV, a CMF-EV, amire a Nissan Ariya és a Renault Megane E-Tech Electric is épül, valamint a CMF-BEV kompakt padlólemez, ami 2024-ben kerül gyártásba. Erre épül majd a Nissan Micra teljesen elektromos utódja is, amit a Renault fog megtervezni, majd gyártani.
Csökkentenék az akkuk árát
A Renault és a Nissan a fő piacain közös akkumulátorbeszállítókkal dolgozik, ezekkel a partnereikkel pedig azon munkálkodik, hogy a szövetség számára az akkumulátorok árát 2026-ig megfelezzék, 2028-ra pedig 65 százalékkal csökkentsék. 2030-ra a szövetség 220 gigawattóra összevont akkumulátorgyártási kapacitással fog rendelkezni.
Más gyártókhoz hasonlóan a Renault-Nissan-Mitsubishi is potenciált lát a szilárdtest akkumulátorokban. Ezeknek a fejlesztését az eddigi tapasztalataira alapozva a Nissan fogja vezetni a tömeggyártás 2028-ban megkezdését célozva. A technológiától az energiasűrűség duplára emelését, valamint a töltési idő harmadára csökkentését várják.
A szoftveres fejlesztések is hangsúlyt kapnak
A szövetség most bejelentett tervei az intelligens és konnektivitási megoldások fejlesztését és alkalmazását is lefedik. 2026-ra a partnereknek több mint 10 millió autonóm vezetésre képes járműve lesz a világ útjain, míg a szövetség felhőszolgáltatásához kapcsoltan ugyanakkorra 25 millió jármű fog működni. Ma 3 millió jármű végez folyamatos adatcserét a szövetség felhőplatformján keresztül.
A Renault vezetésével jelenleg egy közös elektronikai architektúra fejlesztése folyik, az első „szoftveralapú” jármű pedig 2025-től lesz kapható. A modell a vezeték nélküli frissítés lehetőségét, személyre szabható szolgáltatásokat, valamint a környezettel való kommunikáció képességét fogja nyújtani a vásárlóknak.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!