Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kormányzati segítséget kér az amerikai autóipar
Még hónapokig okozhat termeléskiesést a félvezetőhiány, ráadásul jelentősen kevesebb autó is készülhet emiatt az Egyesült Államokban. Egy amerikai járműipari érdekvédelmi szervezet már a kormányhoz fordult, hogy az megsegítse az iparágat.
A legújabb számítások szerint 1,28 millióval kevesebb autót gyárthatnak az Egyesült Államokban a chiphiány miatt, valamint még hat hónapig lehetnek zavarok a termelésben ugyanezen okból kifolyólag. Az amerikai járműipar emiatt újabb állami segítségre szorul, pedig a Biden-adminisztráció februárban már megsegítette az ágazatot.
Az Alliance for Auto Innovation szerint az amerikai kormánynak támogatnia kellene a félvezetőipart, hogy az járműipar igényeihez igazíthassák a termelésüket a vállalatok.
Gyors segítségre van szükség
A kormány korábban 37 milliárd dollárral támogatta az ágazatot, ám a legtöbb intézkedés olyan kapacitásnövelő programokról (például gyárépítésekről) szólt, ami a mostani helyzetet nem oldja meg – véli John Bozzella, a csoport vezetője.
A szervezet szerint a kormánynak el kellene különítenie egy bizonyos összeget arra, hogy most támogassák a gyártás felpörgetésében az olyan vállalatokat, amelyek az autóipar számára is gyártanak chipeket – írja a Reuters.
Az Alliance for Auto Innovation szervezet szinte az összes fontosabb amerikai autógyártót képviseli, illetve az országban jelenlévő külföldi vállalatokat is. Tagja például a GM, a Ford, Volkswagen, a Toyota és a Hyundai is.
Főleg az USA szenved a chiphiánytól
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, számos OEM kényszerült arra, hogy hosszabb-rövidebb ideig leállítsa a termelését. Leginkább az észak-amerikai gyárak érintettek, az elmúlt hetekben, hónapokban leállt a GM és a Ford több üzeme, és a Honda észak-amerikai gyárainak egy része is, valamint a Stellantis öt egysége.
Nem maradt ki a válságból Európa sem, rövid ideig még a győri Audiban is kevesebb műszakban folyt a termelés, de a Toyota cseh üzeme is leállt két hétre. Később az ázsiai régió is érintetté vált, a Hyundai áprilistól csökkenti a gyártási volumenét.