Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Komoly piaci rést töltene be olcsó autójával a Dacia
A Dacia lehet a Jeep európai kihívója, miután a Renault román leányvállalata egy megfizethető, valódi terepjáró formájában újítaná meg a Dustert. Az árazásának köszönhetően a Dacia az utóbbi években komoly népszerűségnek örvendett Nyugat-Európában is.
A Renault égisze alá bekerülve a Dacia először a keleti piacokat célozta meg, a 2010-es években, főleg az évtized első felében Magyarországon is tőlük keletre számított népszerűnek a gyártó az alacsony árainak köszönhetően. Mivel az olcsósághoz ekkor még alacsonyabb minőség párosult, valamint Európa prosperáló korszakot élt meg, nyugaton elmaradt az áttörés.
A Dacia modelljeinek fejlődésével, valamint az infláció növekedésének, és az európai vásárlók növekvő árérzékenységének köszönhetően a 2010-es évek végétől kezdve a Lajtán túl is kezdett népszerűvé válni a román OEM. Az első fecske a Sandero volt, ami többízben is egy-egy adott hónap legnépszerűbb modellje volt Európában, majd következett a Spring sikere – a Dacia Spring lényegében az egyetlen megfizethető elektromos autó, ezért cserébe sokan a nagyobb hatótávról is lemondanak.
Az elmúlt két-három évben az árak teljesen elszálltak Európában, így már nyugaton is az árcédula az egyik legfontosabb tulajdonsága egy autónak – Magyarországról nézve ismerős helyzet. Ezt szeretné kihasználni a Dacia!
Olcsó terepjárót a népnek!
A Dacia Duster eddigi generációi – főleg az első verzió – csak jóindulattal nevezhetők akár SUV-nak, akár terepjárónak. A 2024-ben érkező Duster azonban már komolyabb versenyző lesz, és a Jeep európai kihívója lenne. Ezt követi a C-szegmenses SUV, a Bigster, ami ugyan drágább lesz testvérénél, de nem a prémium kategóriát célozzák vele sem.
A Renault Csoport formatervezési főnöke, Laurens van den Acker szerint „nincs komoly versenytársa a Jeepnek Európában”, és fel is tette a költői kérdést a kijelentés után: „miért ne lehetne az a Dacia?”. Friss kémfotók alapján elmondható, hogy tényleg a Jeep lehet a harmadikgenerációs Duster ellenfele – írja a motor1.com.
A Dacia 2023 első felében közel 292 ezer járművet értékesített, ami 30 százalékkal több, mint 2022 első felében, így eddig úgy tűnik, sikerült jól belőni az ár és a minőség arányát a Renault leányvállalatánál. Kérdés, hogy az új Duster tovább repíti-e felfelé a céget.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!