Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Komoly előrelépést tett a Toyota a hidrogénhajtás terén
Az üzemanyagcellák beépíthetőségének köszönhetően egyszerűbbé válik a hidrogénes járművek használhatósága. A vertikális és horizontális modulok árusítását leghamarabb már tavasszal megkezdheti a Toyota.
A Toyota olyan hidrogénüzemanyagcella-modulokat fejlesztett ki, amik könnyen integrálhatóak a járművekbe, így a termék felhasználási területe rendkívül széles a személyautóktól kezdve a hajókon át az energiatároló egységekig. A modulokban használt technológiát már évek óta fejleszti a vállalat, ilyen üzemanyagcella van például a Toyota Mirai modellekben is.
Az üzemanyagcella-modulból horizontális és vertikális változatot is készített a gyártó. A két különböző modul súlya nagyjából megegyezik, a vertikális modul súlya 250, a horizontálisé 240 kilogramm. Mindkettő modul hatvan vagy nyolcvan kilowattos lehet, feszültségük pedig 400-tól 750 Voltig terjed.
Jó telepíthetőség
A Toyota közleménye szerint az új üzemanyagcella-modul legnagyobb előnye a könnyű telepíthetőség és széleskörű alkalmazhatóság. A modulok direkt bekapcsolhatóak létező elektromos hajtásokba vagy akkumulátorokhoz is.
A modulok kialakításuknak köszönhetően rugalmasan telepíthetőek attól függően, mekkora hely áll rendelkezésre az adott járműben.
Biztonság
A modulokat úgy alakították ki, hogy a hidrogén ne szivároghasson ki az üzemanyagcellákból. Ha valamilyen baleset folytán erre a valószínűtlen forgatókönyvre mégis sor kerülne, akkor a rendszer azonnal leáll.
A üzemanyagcella-modul kialakítása során ügyeltek arra, hogy széles hőmérsékleti intervallumban is az elvárt teljesítményt hozza. A modul karbantartása olcsó, ritka és kevés karbantartási műveletet kell elvégezni rajta.