Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kínai akkut kap a Citroën olcsó e-autója
Szakmai berkekben már több hónapja téma volt, de a kínai akkugyártó most meg is erősítette a hírt: az SVOLT lesz a Citroën ë-C3 lítium-vasfoszfát akkumulátorainak hivatalos beszállítója.
A Citroën 2023 októberében mutatta be ë-C3-at, kisautójának elektromos változatát. A modell a tervezett 23.300 eurós árával és 320 kilométeres WLTP szerinti hatótávolságával új mércét állít fel a megfizethető elektromos járművek piacán Európában. Sőt, 2025-re a Citroën az ë-C3 200 kilométeres hatótávolságú változatát tervezi piacra dobni 19.990 euróért.
Mint ismert, a Citroën ë-C3 fontos elismerést nyert el a tavalyi év végén. Az Autobest által odaítélt „Ecobest 2024” díjat nyerte el a modell. Ezzel a díjjal a környezetvédelem, az energiahatékonyság és a környezetterhelés csökkentése terén kiemelkedő teljesítményt nyújtó gépjárműveket jutalmazzák. A zsűri az új ë-C3-at a 2024-es év legjelentősebb elektromos autójának tartotta.
Ezt tudja az SVOLT akkuja
Az ë-C3 lítium-vasfoszfát akkumulátorának energiatartalma 44 kilowattóra, azt azonban az SVOLT nem határozta meg az akku energiasűrűségét. Az ë-C3 akkumulátora 100 kilowattos teljesítményig tölthető, a 20-80 százalékos töltési folyamat pedig 26 percet vesz igénybe.
„Mindennapi használatra alkalmas, teljesen megfizethető elektromos autóként a vadonatúj Citroën ë-C3 valóban képes áttörést elérni az elektromobilitás terén. Büszkék vagyunk arra, hogy a SVOLT döntően hozzájárul ehhez” – mondta Kai-Uwe Wollenhaupt, a SVOLT Europe elnöke.
Egyelőre nem erősítették meg, hogy a Citroën ë-Berlingo akkumulátora is az SVOLT-tól származik-e. majd. A Stellantis 2023 októberében mutatta be a modellt, ami 50 kilowattórás akkumulátort kap majd. Amikor a Citroën decemberben nyilvánosságra hozta az új ë-Berlingo részleteit, világossá vált, hogy ez az autó is lítium-vasfoszfát akkut kap, a beszállítót azonban nem nevezték meg.
Az SVOLT cellákon kívül a Stellantis a CATL, a BYD, a Samsung és az LG Energy Solution termékeit is használja elektromos autóihoz, ezek közül a CATL és a BYD kínálatában is elérhető lítium-vasfoszfát akkumulátor – írja az electrive.com.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!