Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kilenc év után búcsúzik a BMW i3
A BMW első teljesen elektromos modelljének, az i3-nak a gyártása alig hat hónap múlva le fog állni. A kompakt e-autóból kilenc éves pályafutása alatt körülbelül 250 ezer darabot értékesítettek.
Az ötajtós e-autóból idén júliusban fog az utolsó példány legördülni a BMW lipcsei üzemének gyártósoráról. A gyártás befejezése után kezdetét fogja venni az egység átalakítása, hogy később a Mini Countryman harmadik generációja készüljön ott.
A koncepció formájában 2011-ben bemutatott i3 gyártásának végleges leállásáról a brit Autocar autós magazin írt, miután a BMW hivatalosan is megerősítette a hírt.
A magazin a saját forrásaira hivatkozva azt írja, hogy a drága karbonszálas karosszériával készülő autót az iX1, a harmadik generációs X1 elektromos változata fogja közvetetten helyettesíteni a BMW kínálatában. Az idéntől kapható SUV-t eredetileg a BMW debreceni gyárában készítették volna, mivel azonban annak építését a koronavírus-járvány következtében elhalasztották, a gyártás 2024-ig Regensburgban fog folyni.
Az elektromos Mini Countryman és X1 a BMW FAAR padlólemezére épül, ami az i3 alapjául szolgáló, magas alumíniumtartalmú DriveLife platform kivezetését is jelenti.
Nyilvánvaló azonban, hogy a kettő crossover nem lesz képes tökéletesen helyettesíteni az i3-at, ezért a BMW, közlése szerint a kínálatban keletkező rést a Mini Electric-kel fogja betölteni. A most még a BMW és a kínai Great Wall Motors által közösen fejlesztett modell 2023 elejétől lesz kapható, gyártása pedig Kínában, egy még építés alatt álló üzemben fog folyni.
Túl a negyedmillión
A hátsókerék-hajtású i3-at kezdetben egy 22,2 kilowattórás akkumulátorral kínálták, ami egy elektromos motort táplált. Opcionálisan a hatótávolságot egy 647 köbcentis, kéthengeres benzinmotorral lehetett kitolni. 2017-ben aztán egy modellfrissítés alkalmával 33,3 kilowattórára növelték a telep kapacitását. Ugyanebben az évben az i3 S növelt teljesítményű modellel bővült a kínálat.
A BMW közlése szerint az i3-ból 2021 októberéig több mint 200 ezer darab készült, a gyártás leállításáig pedig több mint 250 ezer darab elkészültével számolnak.
Érkeznek az új modellek, nincs szükség a régire
A BMW egy szóvivője megosztotta, hogy az i3-as karrierjének befejezése mögött meghúzódó okok között szerepel a BMW villanyautó-kínálatának fejlődése. „Az idei év végére a BMW Csoport hat akkumulátoros elektromos modellel fog rendelkezni, és a szám tizenháromra fog nőni 2023-ban.”
A szóvivő hozzátette, hogy egy városi e-autóra vagy egy kompakt, de tágas, aktív életmódot kiszolgáló autóra vágyók igényeit tökéletesen ki fogja elégíteni a Mini Electric és a BMW iX1.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!