Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kevesebb padlólemez, több elektromos autó – ez a Renault jövője
A még tavaly májusban bemutatott átalakítási programra építve a Renault Csoport vezérigazgatója, Luca de Meo január 14-én prezentálta a konszern „Renaulution” stratégiáját. A francia OEM a következő években jelentősen csökkenti globális gyártókapacitását és a fejlesztési költségeket, amivel 2023-ra három százalékot meghaladó működési nyereséghányadot szeretne elérni. Elektrifikációját folytatva a Renault-t a „legzöldebb” európai márkává teszi, Alpine sportautó márkáját pedig teljesen elektromossá alakítja.
A járműtervezési és -gyártási költségek csökkentése érdekében a jövőben a Renault Csoport gyártási volumenének nyolcvan százalékát a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség három közös padlólemezén célozza elkészíteni. Ezzel egy időben csökkentik az alkalmazott platformok és hajtásrendszer-családok számát, utóbbiakét négyről ötre. A további költségcsökkentést célzandó a gyártókapacitásokat a 2019-es négymillió járműről 2025-re közel negyedével, 3,1 millióra redukálják.
A francia autógyártónak már 2020 májusában megfogalmazott célja volt az állandó költségek lejjebb szorítása kétmilliárd euróval. De Meo új terve szerint 2023-ra már 2,5, 2025-re pedig hárommilliárd eurós megtakarítást fognak elérni.
A járművenkénti változó költségeket a Renault hatszáz euróval kívánja csökkenteni 2023-ra, míg a kutatás-fejlesztési, valamint a beruházási kiadások esetében a cél, hogy azok a bevételek nyolc százalékát tegyék ki 2025-re a mostani tíz helyett.
Mindezektől a változásoktól a Renault Csoport ellenálló-képességének fokozását és fedezeti pontjának harminc százalékkal lejjebb vitelét várják.
Folytatódik az elektromos offenzíva
A konszern márkái alatt 2025-ig 24 új modellt fognak piacra dobni, melyekből tíz tisztán elektromos hajtásrendszerű lesz. A névadó márka, a Renault kínálatát főként C szegmensbe tartozó modellekkel fogják bővíteni, pozícióját pedig erősíteni kívánják Európában.
További cél, hogy a márka 2025-re a „legzöldebb” kínálattal rendelkezzen Európában, ennek érdekében az európai piacra addig bevezetendő új típusok fele teljesen elektromos lesz. A vállalatcsoport legnagyobb villanyautó-gyára, ami valószínűleg Észak-Franciaországban fog felépülni, szintén a Renualt modelljeit fogja készíteni.
De Meo bejelentését megelőzően olyan információk szivárogtak ki, amik szerint a Renault egyes ikonikus modelljeit is visszahozhatja megújult formában és elektromos hajtással. Az egyik említett modell a 70-es évek eleje és a 90-es évek közepe között gyártott R5 kisautó volt, amit mint kiderült, valóban újjáéleszt a vállalat. Az R5 ihlette típus (a kezdőképen) még csak prototípusként létezik, neve Renault 5 Prototype, hajtása pedig tisztán elektromos.
Egy padlólemez is elég
A vállalatcsoport alacsony árkategóriás márkáinál, a Ladánál és a Daciánál ugyancsak a költségcsökkentésen lesz a hangsúly. Ennek megfelelően a márkák által használt padlólemezek számát négyről egyre csökkentik. 2025-ig a kettő márka kínálatában hét új modell fog megjelenni, amik között már kivezetett típusok újragondolt változatai is lesznek.
A 2017-ben újjáélesztet Alpine sportautó márka kínálatában jelenleg csak egy autó, az A110 szerepel. A jövőben a márka kínálatát bővíteni fogják, méghozzá kizárólag elektromos hajtású modellekkel, melyek egyikét az Alpine a Lotus-szal közösen fogja fejleszteni. A Renault 2025-re szándékozik nyereségessé tenni a márkát.
A mobilitási szolgáltatásokról sem feledkeznek meg
A Renault még 2020 szeptemberében jelentette be, hogy négy autonóm szervezeti egység köré szervezi át működését, melyek a Renault, a Dacia, az Alpine, illetve az új Mobilize üzletág. Utóbbi feladata különböző mobilitási szolgáltatások nyújtása lesz, azzal a céllal, hogy 2030-ra a vállalatcsoport bevételeinek húsz százalékát termelje.
Az üzletág kettő autómegosztásra, egy fuvarmegosztó szolgáltatásra és egy futárszolgálatoknak tervezett járművet is kínálni fog a különböző adatokon alapuló és pénzügyi (például autó-előfizetés) szolgáltatások nyújtása mellett.