Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Két autó egyben: íme az Audi Skysphere
Az Audi Skysphere egy gombnyomásra változik át GT-ből roadsterré, ráadásul magas szinten önvezető. Az autó egy nagyobb tanulmány-sorozat része – lesz még Grandsphere nevű limuzin és Urbansphere nevű városi autó is később. Egyik terv esetében sem esett még szó szériaváltozatról.
Az Audi Skysphere több szempontból is formabontó, meglepő újdonság a gyártótól. Bár eleve az autó geometriája – főleg a hosszú orra – is szokatlan, a tisztán elektromos hajtással rendelkező modell olyan funkciót is kapott, ami szinte teljes mértékben egyedülálló.
A sofőr egy gomb megnyomásával választhat két vezetői élmény közül, amivel egyben az autó tengelytávolságát is megváltoztatja: az autó lehet egy 4940 milliméter hosszú elektromos roadster csökkentett tengelytávval és hátsókerék-kormányzással, amely biztosítja, hogy a jármű méretei ellenére is rendkívül jól irányítható legyen. Vagy lehet egy 5190 milliméter hosszú, autonóm Grand Tourer (GT), amely a kormánykereket és a pedálokat a műszerfal alá rejti, hogy maximalizálja az utasok számára rendelkezésre álló helyet – ebben a változatban tehát csak önvezetés létezik, a sofőr szerepe megszűnik.
Az autó technológiailag képes a négyes szintű önvezetésre, ám ennek a mindennapi használatára még egyáltalán nincs lehetőség.
Az erőforrás is figyelemreméltó
A fentiek ugyan elég lenyűgöző adatok, ám érdemes egy kicsit az autó teljesítményéről is szót ejteni. A Skysphere-ben egy 80 kilowattórás akkumulátorcsomag található, amivel a hatótávolság akár 500 kilométer is lehet a gyártó szerint. A villanymotor a hátsó tengelyen helyezkedik el, és nem kevesebb, mint 465 kilowattos (632 lóerő) teljesítményre képes, ezzel 750 newtonméter forgatónyomatékot tud leadni. Az autó négy másodperc alatt gyorsul száz kilométer/órás sebességre.
A koncepcióautó mindössze 1230 milliméter magas, és 1410 milliméter széles, azonban 5200 milliméter hosszú. A jármű 23 colos kerekeket kapott, amik úgy lettek kialakítva, hogy menet közben a levegő terelésével hűtik a regeneratív fékeket.
A Skysphere a modifikálható tengelytáv mellett változtatható magasságú légrugós futóművet is kapott, amely szükség esetén egy centivel képes csökkenteni a gép hasmagasságát.
Kaliforniában mutatkozik be
A Skysphere hivatalos debütálására augusztus 13-án kerül sor az Egyesült Államokban, Kaliforniában, a Monterey Car Week nevű rendezvényen. Ez lényegében hazai pálya lesz a járműnek, azt ugyanis az Audi Malibuban található stúdiójában tervezték.
Az autó egy nagyobb tanulmány-sorozat része – lesz még Grandsphere nevű limuzin és Urbansphere nevű városi autó is később, utóbbi 2022-ben mutatkozhat be.