Gyártók Kegyelemdöfést adhat a VW kisautóinak az Euro 7

Kegyelemdöfést adhat a VW kisautóinak az Euro 7

autopro.hu/V.M. | 2022.11.18 16:47

Kegyelemdöfést adhat a VW kisautóinak az Euro 7

Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen kivezetheti kínálatából kisautóit, ahelyett, hogy áttervezné azokat úgy, hogy megfeleljenek az új Euro 7-es károsanyag-kibocsátási normának, ami akár jóval több mint kétmillió forinttal is megdobhatja az autók árát.

Hirdetés

Thomas Schäfer, a VW márka vezérigazgatója megosztotta, hogy a vállalat mérnökei jelenleg az előírások vizsgálatával vannak elfoglalva, és néhány héten belül születhet döntés a fejlesztési tervekről.

A Los Angeles-i Autószalonon felszólalva Schäfer elmondta, hogy eredetileg úgy készültek, az Euro 7 teljesíthetetlen lesz (ezért el fogják vetni), ezáltal pedig az elektrifikációt fogja gyorsítani. „Kisméretű elektromos autókkal készültünk, melyek 2025-ben jelentek volna meg a VW, a Škoda és a Cupra kínálatában… És ezzel lényegében helyettesítették volna a belső égésű motort az olyan kisautókban, mint a Polo.”

„Aztán két-három hete kiderült, hogy az Euro 7 életbe fog lépni, és teljesíthető lesz” – mondta a márkavezető, hozzátéve, hogy ezt jó hírként értékelték, mivel segítené az elektromos átmenetet az olyan modellek, mint a Polo hosszabb ideig kínálatban tartásával.

„De aztán múlt héten más üzenetet kaptunk (a mégis szigorúbb szabályok érkezéséről), és most megint ott vagyunk, ahonnan indultunk. Sőt még rosszabb pozícióban vagyunk…”

Megfizethetetlenné válnak a kisautók

Schäfer szerint az Euro 7 alatt nem érdemes kisautókba fektetni, mivel az új norma megdobja az autók árát 1,4-2,3 millió forinttal, „és akkor egy kisautó hirtelen megfizethetetlenné válik.”

A vezető elárulta, hogy ha vizsgálataik visszaigazolják a jósolt árnövekedést, akkor „biztosan” nem fognak többet belső égésű kisautókba fektetni, „és tartani fogjuk magunkat azon tervünkhöz, hogy minél gyorsabban elektrifikáljunk.”

Az Európai Bizottság előrejelzése szerint az Euro 7 átlagosan csupán mintegy 120 ezer forinttal dobja meg egy új autó árát, Schäfer azonban kétségbe vonja az érték helytállóságát, mivel az autóknak legalább mild hibrid hajtással kell majd rendelkezniük, továbbá szigorúbb biztonsági követelményeknek is meg kell majd felelniük.

Nem mondtak le az olcsó e-autóról

Schäfer megerősítette, hogy az elektromos ID.2-t 25 ezer eurónál olcsóbban fogják kínálni, egy 20 ezer eurónál is olcsóbb villanyautó megvalósításának lehetőségét pedig továbbra is vizsgálják.

„Az igazság, hogy kell valamit a 20 ezer eurós határ alatt kínálnunk” – mondta a vezető, hozzáfűzve, hogy ennek módját azonban még nem találták meg.

„Én személy szerint azt gondolom, hogy meg lehet csinálni, de valószínűleg muszáj átgondolni a hatótávolság kérdését. Magától értetődően tisztában kell lenni azzal, hogy mire van szükség egy ilyen járműben” – idézi az Autocar Schäfert, aki szerint az akkumulátorköltség a döntő tényező, leszorításával pedig „reális esély” nyílik az olcsó villanyautó megalkotására.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink