Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Itt a Volkswagen válasza a kínai kihívásokra
Új platformot fejleszt Kínában a belépő szintű elektromos járművek számára a Volkswagen – jelentette be a konszern november 24-én. Ezzel együtt a VW autóiban több helyi alkatrészt fog használni a költségek csökkentése érdekében.
A Volkswagen részéről egyértelmű a cél a bevezetendő új platformmal: a német vállalat vissza akarja szerezni elvesztett helyét és vásárlóit a világ legnagyobb autópiacán. Az „A Main Platform” névre keresztelt új architektúra kifejezetten a kínai fogyasztók ízlése szerint készül majd mind az akkumulátor, mind a hajtás tekintetében – mondta Ralf Brandstätter, a Volkswagen kínai részlegének vezetője. „A kínai újautó-vásárlók fiatalabbak, jártasabbak a technológiában, és szeretik a magával ragadó digitális élményt az autókban” – fogalmazta meg a kínai piac sajátosságait a német szakember, aki azt is elárulta, hogy az új platformnak már 2026-ban piacra kell kerülnie.
A vállalat egyúttal bejelentette, hogy 2026-ig további tíz elektromos modell bevezetését tervezi globális szinten, közben négy évről 2,5 évre csökkenti az új modellek piacra kerülését, hogy közelebb kerüljön a kínai kihívók sebességéhez.
Hatékonyabban kell működni
Brandstätter szerint Kína nagyon árérzékeny piac, emiatt a Volkswagennek optimalizálnia kell a költségeit a versenyképesség érdekében.
Ludger Lührmann, a platformot fejlesztő, frissen átadott hofeji központ, a Volkswagen Group China Technology Company (VCTC) technológiai igazgatója elmondta, hogy a vállalat 37 százalékkal tudja csökkenteni műszerfali kijelzőinek árát azzal, hogy egy Kínai beszállítót választott egy globális helyett.
A Volkswagen sokáig a legnépszerűbb márka volt Kínában, azonban a tavalyi év vége óta ezt a címet már a BYD viseli. A VW legkelendőbb elektromos autója, az ID.3 csak a 22. helyet foglalta el az elektromos autók között idén Kínában, miután számos helyi gyártó olcsóbb autókkal tudott előrukkolni.
A Volkswagen ezért igyekszik bővíteni termékpalettáját Kínában, hogy különösen a belépőszintű elektromos járművek szegmensében vonzóbbá váljon.
Olcsó e-autók a VW-től
A konszern a tervei szerint négy modellt fejleszt 140 ezer jüan, vagyis 18 ezer euró és 170 ezer jüan, azaz 22 ezer euró közötti áron az új platformon. A lépéssel egyértelmű cél, hogy a Volkswagen felvegye a versenyt a helyi riválisokkal a jelenleg benzinüzemű autók által uralt szegmensben.
„Az autókat a Volkswagen SAIC és FAW vegyesvállalatai gyártanák” – árulta el Brandstätter.
A Volkswagen júliusban megállapodást kötött a kínai Xpenggel az elektromos járművek kínálatának bővítéséről. A partnerség részeként két új modell van fejlesztés alatt, amelyek a középszegmenst célozzák meg, és egy régebbi generációs Xpeng platformon alapulnak majd. Ezeket a modelleket a tervek szerint 2026-tól vezetik be.
A Volkswagen körülbelül egymilliárd eurót fektetett be a VCTC megépítésébe, amely állítása szerint kulcsfontosságú a stratégiája szempontjából, és végül több mint kétezer embernek ad majd munkát – írja a Reuters.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!