Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ilyen lesz a Porsche szuperautója az e-korszakban
Június 8-án ünnepelte fennállásának 75. évfordulóját a Porsche autógyártó. A jeles alkalomra egy komoly ajándékot kaptak a márka rajongói: bemutatkozott a Porsche Mission X, egy tanulmányautó, amiből egyszer majd a világ leggyorsabb elektromos szuperautója lesz.
A most bemutatott tanulmányautót a Porsche a valaha volt leggyorsabb utcai elektromos autójának szánja, ezt erősíti a modell lehetséges közúti jóváhagyásával kapcsolatos nyilatkozata is. A kétüléses sportautóból tehát egyszer szériaautó is lesz, de erre valószínűleg még éveket kell várni.
A német sportautó-gyártó csak néhány technikai részletet árult el a Mission X tanulmányról. A karbon vázra épülő szuperautó 4596 mm hosszú, 1999 mm széles és 1199 mm magas, ehhez 2728 mm-es tengelytávolság tartozik. Érdekes a Porsche Mission X belsejének kialakítása, ott eltérő színű ülést kap a sofőr és az utas.
Az alaposabban nem részletezett akkumulátort az ülések mögé építik be az úgynevezett e-core elrendezésnek megfelelően, hogy „a tömeget a járműben központosítsák”, ami a „kiemelkedő mozgékonyság” alapját hivatott biztosítani.
A 900 voltos rendszerarchitektúrának köszönhetően a Mission X körülbelül kétszer olyan gyorsan tud tölteni, mint a Porsche jelenlegi éllovasa, a Taycan Turbo S. A Porsche a teljesítményt is jelzi, a Mission X teljesítmény-tömeg aránya (lóerő/kilogramm) 1:1, ami jelentősen felülmúlja a jelenlegi Porsche 911 GT3 RS teljesítményét.
Elképesztő gyorsulás
A modell bemutatóján az autógyártó elmondta, hogy a Mission X kevesebb, mint 1,9 másodperc alatt lesz képes 100 kilométer/órás sebességre gyorsulni. Ez pedig annak a jele, hogy a Porsche halad a németországi Tübingen városában található Customcells fejlesztésében. A Cellforce & Porsche vegyesvállalat, a Cellforce Group köztudottan nagy teljesítményű akkumulátorokon dolgozik.
A Mission X során felhasználandó anyagok sok szénszálból állnak. Különleges belső jellemzőként a Porsche a monocoque-ba integrált szénszálas üléshéjakat, az A-oszlopra és a tetőre erősített sirályszárny ajtókat, a motorsport stílusában felül nyitott kormánykereket és a 20 colos vegyes gumikat nevezi meg.
Folytatja a Porsche hagyományait
A Mission X bemutatását kommentálva Oliver Blume, a Porsche AG igazgatótanácsának elnöke a következőket mondta: „A Porsche Mission X technológiai jelzés a jövő sportautójához. Folytatja az elmúlt évtizedek ikonikus sportautóinak hagyományát: a 959-hez, a Carrera GT-hez és a 918 Spyderhez hasonlóan a Mission X is kritikus lendületet ad a jövő járműkoncepcióinak fejlesztéséhez.”
Mint ismert, a Porsche 2030-ra a típuspalettájának 80 százalékát szeretné elektrifikálni, így éppen ideje volt egy elektromos szupersportautó bemutatásának is az SUV-k után.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!