Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Elektromos autókkal maradna szuverén Franciaország
2024.05.07 09:23Fából készült szélturbina lapátjait telepítették Németországban
2024.05.07 07:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hidrogént égető V8-as motort fejleszt a Yamaha
A Yamaha bevonásával, a Lexus RC F 5.0 literes, V8-as szívó benzinmotorjának továbbfejlesztésével szeretné megmutatni a luxusmárka anyacége, a Toyota, hogy mennyire életképesek a hidrogénnel hajtott belső égésű motorok.
Korábban a Toyota, a Yamaha, a Mazda, a Kawasaki és a Subaru elköteleződött a belső égésű motorok életben tartása és fejlesztése mellett egy közös sajtókonferencián. Az öt japán gyártó kifejezte szándékát az alternatív üzemanyagok fejlesztésére, miközben a világ többi márkája az elektromosság mellett foglalt állást.
A hidrogénnel hajtott V8-as motor fejlesztése azután kezdődött, hogy a Toyota hidrogént égető motorral szerelt Corollával indult a japán Super Taikyu versenysorozatban, és bemutatott egy hasonló hajtású GR Yaris prototípussal. Az új motor a Lexus RC F luxuskupé 5.0 literes benzines egységén alapszik, jelentős átalakításokkal – módosították az injektorokat, a hengerfejeket, a szívósort és még sok mást. A Yamaha elmondása szerint a motor 455 lóerő és 540 Newtonméteres forgatónyomaték leadására képes, ami megközelíti a versenypályára szánt RC F Track Edition verzió adatait.
Ahogy a Toyota korábbi hidrogénes motorjai esetében, most sincs jele, hogy a motor sorozatgyártásba kerülne, de a Yamaha elnöke, Yoshihiro Hidaka jelezte, hisz a technológiában. Elmondta, a hidrogént égető motorok egyszerre hordozzák a karbonsemlegesség ígéretét és a lehetőséget, hogy szenvedélyük tárgya, a belső égésű motor is megmaradjon. A Yamaha célja, hogy egyre több partnert gyűjtsön a kezdeményezéshez, így eltérő vállalati kultúrákkal és szakterülettel indulhatnak neki a jövőnek.
A sportautókat célozzák
A Yamaha öt éve kezdett el hidrogénes motorokat készíteni autókhoz, de a Kawasakival is együttműködik a technológia motorkerékpáros használatának lehetőségét vizsgálandó. A Yamaha hidrogénes motorokat fejlesztő saját részlegén dolgozó Takeshi Yamada elmondta, ezeknek a motoroknak nagyon szórakoztató, könnyen használható karakterisztikája van. A barátságos viselkedésnek köszönhetően elsőre is egyszerű vezetni a hidrogénes motorral szerelt autókat, nem muszáj az elektronikai segédletekre hagyatkozni. Hozzátette, mindenki, aki kipróbálta az prototípus autót, először szkeptikus volt, de végül mosollyal az arcán szállt ki belőle.
A Yamaha kiemeli, hogy a V8-as motor hangja alternatív üzemanyagokat, így hidrogént égetve is megmarad, hasonlóan a tavaly bemutatott GR Yaris H2 prototípus esetéhez. A Toyota ezért is reméli, hogy a sportautós szegmensben visszaköszön később a technológia. Az európai Toyota igazgatója, Matt Harrison szerint szinte zéró lokális kibocsátással üzemeltethetők ezek az autók, miközben megtartják a rajongók által imádott sebességet és hangélményt.
Nem ez az első alkalom, hogy a két vállalat együtt fejleszt kihegyezett sportmotort. A Lexus LFA szuperautóban dolgozó, 560 lóerős V10-es is közös munka eredménye, de a Yamaha tervezte a Lexus IS F; RC F; GS F és Hilux Dakar Racer által használt, 2UR-GSE kódjelű V8-as motor hengerfejeit, vezérműtengelyeit, szívósorát és szívószelepeit is — adta közre az Autocar.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!