Gyártók Alternatív üzemanyagokkal kísérleteznek Japánban

Alternatív üzemanyagokkal kísérleteznek Japánban

autopro.hu/D.Á. | 2021.11.18 04:20

Alternatív üzemanyagokkal kísérleteznek Japánban

Versenyre kész a hidrogént égető Toyota Corolla | Fotó: Super Taikyu

A Toyota, a Mazda, a Subaru, a Kawasaki és a Yamaha közösen állt elő egy tervvel, hogy megmentsék a belsőégésű motorokat. Alternatív üzemanyagokat, többek között hidrogént és szintetikus megoldásokat is tesztelnek majd versenykörülmények között, hogy karbonsemleges alternatívát kínáljanak a totális elektrifikációval szemben.

A japán Super Taikyu versenysorozat egyik állomásán jelentette be az öt vállalat egyik képviselője, hogy közösen, a meglévő motortechnológiákra alapozva fogják kiterjeszteni az üzemanyagok palettáját. Céljuk változatlanul a karbonsemlegesség, és továbbra is fektetnek az elektromobilitásba, de a terv része a belsőégésű motorok reformja is. Az alternatív üzemanyagok előállításában, szállításában és felhasználásában is szeretne jelen lenni az öt gyártó, hogy az autósoknak legyen választási lehetősége.

Szoros Toyota-Subaru kapcsolat

A Toyota már most jól halad – átalakított Corolla versenyautójukkal tesztelik a hidrogént, mint tüzelőanyagot, amely szerintük anélkül csökkentené az emissziót, hogy ki kellene dobni a több évtizedes motorfejlesztési eredményeket. A mostani közös projekt keretében a Toyota kiterjeszti együttműködését a Subaruval, hogy karbonsemlegesnek mondott szintetikus üzemanyagokat teszteljenek versenyautókban. A következő szezonban elindítanak egy-egy – közös alapra épülő, szinte teljesen megegyező – Subaru BRZ és Toyota GR86 versenyautót a Super Taikyu versenysorozatban, a hidrogénüzemű motorral hajtott Corolla ellenfeleként. A két autó biomasszából nyert szintetikus üzemanyagot használ majd.

A szén-dioxid-kibocsátást több fronton is támadó két gyártó az elektromos stratégiáját is folytatja. Nemrég bemutatták a szintén azonos technikai alapokon nyugvó, elektromos Toyota bZ4X és Subaru Solterra modelleket.

A Mazda a dízelmotort sem engedte el

2022-ben rajthoz áll egy szintén szintetikus üzemanyaggal hajtott Mazda 2 is. A kisautót a Mazda 1,5 literes Skyactiv-D dízelmotorja hajtja majd, ami teljes mértékben biomasszából származó biodízellel üzemel, amely sütőolajból és zsírokból készül, így a mezőgazdaságot sem terheli. Az elméletet, miszerint a modern dízelmotorokon sem kell módosításokat végezni az új biodízel használatához, és komolyabb infrastruktúrát sem igényel, hamarosan élesben tesztelik. Pár céges autóban már bizonyította biodízel a Mazdánál, hogy a teljesítménye is eléri a hagyományos gázolajét.

Szokatlan kombináció – sütőolajból készült üzemanyaggal működő dízelmotor hajt egy versenyautót

Szokatlan kombináció – sütőolajból készült üzemanyaggal működő dízelmotor hajt egy versenyautót | Fotó: Super Taikyu

Két keréken is fontos a karbonsemlegesség

Mindeközben a Kawasaki és a Yamaha összefogva nekilátott egy hidrogént égető, motorkerékpárokba szánt motor kifejlesztésének, amihez később a Honda és a Suzuki is csatlakoznának. A négy motorkerékpár-gyártó gondosan be fogja osztani, mely tevékenységeket végeznek majd közösen, és hol jut hely az egymás közötti technológiai versenynek — írta meg az Autocar.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink