Gyártók Hidrogénhajtású Alpine-t terveztek egyetemisták

Hidrogénhajtású Alpine-t terveztek egyetemisták

autopro.hu/D.Á. | 2022.03.05 04:23

Hidrogénhajtású Alpine-t terveztek egyetemisták

Fotó: Facebook/alpinesportscars

A francia sportautógyártó Alpine támogatott egy, az Európai Dizájn Intézettel (IED) közösen zajló projektet, melynek keretein belül egyetemi hallgatók alkották meg egy új, hidrogéntechnológiás szuperautó, az Alpine A4810 koncepcióját. A bemutató március 18-án lesz.

Hirdetés

Az A4810 formatervét 28 járműdizájn-mesterszakos hallgató tervezte az IED torinói helyszínén, diplomamunkaként, az Alpine hivatalos támogatását élvezve. Állításuk szerint a kétüléses autó a sportosság egy új koncepcióját vonultatja fel, a gyártó támogatása pedig utalhat arra, hogy ez lesz az Alpine jövőbeni modelljeinek kijelölt irány.

Az autóról közzétett előzetes kép nem árul el sokat, de az látszik, hogy az Alpine A110 klasszikus fényszóróinak négyes kiosztása visszaköszön a keskeny LED-egységekben, alattuk pedig egy nagy, W-alakú LED fénycsík húzódik a teljesen új elképzelésű orrészen. A markáns első splitter, az első sárvédők meredeken emelkedő ívei és az erősen kiszélesített hátsó rész egyértelműen szuperautós vonások, az erőt sugározzák, és akár arra is utalhatnak, hogy versenypályára szánják az A4810-et.

Alpine A4810 előzetese

Alpine A4810 előzetese | Fotó: Autocar

A koncepcióautó valószínűleg betekintést enged a jövő Alpine-modelljeinek formanyelvébe, gondolva itt elsősorban az A110-es sportautó tisztán elektromos utódjára, amelyet 2026-ban tervez piacra dobni a márka.

Komolyan tervez a hidrogénnel a Renault

A hajtásról a hidrogén említésén túl nem közöltek információt. Az tudható, hogy az Alpine anyavállalata, a Renault elkötelezett használója a hidrogén üzemanyagcelláknak teherautókban, de nemrég bemutattak egy olyan koncepcióautót is, amely egy hidrogént égető motorral hajtott modell dizájnjába nyújt betekintést. Az A4810 esetében nem tudni sorozatgyártási ambíciókról, de a Renault a hidrogénes belső égésű motorok technológiáját mindenképpen gyártásba akarja vinni, hiszen ez olcsó alternatíva lehet az autók emissziójának nagy mértékű csökkentésére. A fejlesztés úttörője e téren a Toyota, amely nemrég egy V8-as sportmotort is átalakított hidrogénüzeművé, de több japán gyártó is beleásta magát a technológiába.

Nem az első hallgatói projekt az IED-nél

Tavaly az IED 24 mesterszakos hallgatója a Suzukival működött együtt egy kétüléses roadster koncepcióautó, a Misano megalkotásán. Az erősen futurisztikus, tisztán elektromos autó ülései egymás mögött helyezkednek el, a koncepció lényege pedig a Suzuki autó- és motorkerékpár-gyártói profiljainak házasítása. A modell az olaszországi Misano World Circuit versenypályáról kapta a nevét, formája a teljesen nyitott, hagyományos szélvédőt nélkülöző barchetta, azaz az autó egy csónakra hasonlít. A motorkerékpárok és az autók összefésülését jól mutatja még, hogy a kormánykerék helyén motorok által inspirált kormány és kezelőszervek találhatóak — írja az Autocar.

Suzuki Misano

Suzuki Misano | Fotó: YouTube/ IED - Istituto Europeo di Design

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink