Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hidrogénes SUV-t dobott piacra a Honda
A Honda Tokióban leplezte le a CR-V hidrogén üzemanyagcellás verzióját, aminek érkezését még 2022-ben jelentette be. Ezzel a hajtásmóddal saját hazáján kívül csak egy piacon fogja forgalmazni a modellt a gyártó.
A Honda által bemutatott modell teljes neve CR-V e:FCEV. A 4,8 méter hosszú SUV hatótávolsága 434 kilométer, ezen felül további 46 kilométert tud megtenni a fedélzeti 17,7 kilowattórás akkumulátornak köszönhetően. Más üzemanyagcellás rendszerekkel ellentétben az akkumulátor nem pufferelem a fékezési energia elnyelésére, és csak akkor támogatja a rendszert, amikor a legnagyobb szükség van rá – további extrája, hogy külsőleg is tölthető. Ezenkívül a töltőport egy adapternek köszönhetően kétirányú külső eszközök (V2L) töltésére is használható.
A Honda magát az üzemanyagcellás rendszert a GM-mel közösen fejlesztette ki. Ez egy 92,2 kilowattos üzemanyagcellából és egy 130 kilowatt teljesítményű villanymotorból áll. A két hidrogéntartály a hátsó ülés alatt és mögött 4,3 kilogramm hidrogént tárol. A Honda körülbelül három percre becsüli a tankolási időt.
Érdekesség, hogy a jármű az ohiói Honda Performance Manufacturing Center gyárban készül, és onnan szállítják a két piacra, ahol forgalmazni fogják: Kaliforniába és Japánba. Hiába az amerikai gyártási helyszín, a kaliforniai piaci bevezetés előtt kerül sor a japán bevezetésre. Mindkét piacon 2024-ben kerül forgalomba az autó.
A Honda szerint az új üzemanyagcellás rendszer összköltsége kétharmadával csökkent a 2019-es Honda Clarity Fuel Cell üzemanyagcellás rendszeréhez képest. Ezzel párhuzamosan a rendszer tartóssága megduplázódott és az alacsony hőmérsékleten való ellenállás is jelentősen megnőtt a korábbi rendszerhez képest.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!