Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ha így megy tovább, Koreát is otthagyhatja a GM
A folytonos sztrájkok arra kényszeríthetik a General Motorst, hogy kivonuljon Dél-Koreából, mindössze két évvel azután, hogy az állami mentőcsomagért cserébe a maradás mellett kötelezte el magát – derült ki az amerikai autógyártó közleményéből.
Október 30-a óta a GM kettő koreai üzemében is napi négy órás sztrájkot tartanak a dolgozók, tiltakozva a bérek 2018-as segélycsomag óta tartó befagyasztása ellen.
A hét végére a sztrájkok miatti termeléskiesés el fogja érni a 20 ezer járművet – nyilatkozta a GM nemzetközi operációkért felelős elnöke, Steve Kiefer a Reuters megkeresésére. Az év korábbi szakaszában a koreai létesítményekben már 60 ezres kiesést okozott a világjárvány, nagy valószínűséggel veszteségessé téve a GM Korea idei évét, hacsak a termelés felfuttatásával nem pótolja az elmaradást.
Kiefer elmondta, hogy a sztrájk ellehetetleníti a koreai befektetéseket, feltéve, hogy nem sikerül megoldást találni a következő hetekben. A GM félmillió járművet gyárt évente Dél-Koreában, ahol 12 ezer embert foglalkoztat.
Nem találják a közös nevezőt
A vállalat menedzsmentje kétéves bérmegállapodást kötne, aminek értelmében minden szakszervezeti tag egy 8 millió won értékű, azaz 7.233 dolláros bónuszban részesülne 2020-ban és 2021-ben.
A szakszervezet ugyanakkor ragaszkodik az egy év időtartamra kötött szerződéshez, az évi 22 millió wonos, vagyis 19.892 dolláros bónuszhoz, valamint a Bupyeong régióban található kettő gyár garantált továbbműködtetéséhez.
A szakszervezet és a munkáltatói oldal közti tárgyalás nehézségét jól mutatja, hogy 24 forduló alatt sem sikerült megállapodásra jutni.
Ha ez nem volna elég, néhány korábbi és mostani alvállalkozó azt követeli, hogy kapjanak alkalmazotti státuszt, ami évente 320 millió dollár plusz kiadást jelentene a GM-nek.
Már az előző évek sem voltak rózsásak
Az alacsonya gyártási és értékesítési számokkal küszködő GM Korea 2018-ban egy 7,15 milliárd dolláros segélycsomagban részesült, amihez a Koreai Fejlesztési Bank 750 millió dollárral járult hozzá.
A GM Korea 300,2 millió dollár operatív veszteséggel zárta a 2019-es üzleti évet, ami azonban még mindig sokkal jobb eredmény volt a 2018-as mínusz 556 millió dollárnál.
Nem volna egyszerű a költözés
A támogatás egyik feltételéül szabták a koreai létesítmények fenntartását a következő tíz évben. Kiefer közölte, hogy rövid távon nem lenne egyszerű a koreai jelenlét felszámolása, a távolabbi jövő azonban kétségessé vált. Azt is elárulta, hogy a GM teljesíteni akarja a múltban kötött egyezségekben foglaltakat, köztük egy új Chevrolet SUV Koreában építését is 2023-tól, azonban a sztrájkok miatt felfüggesztették a program finanszírozását.
Kiefer azt is megjegyezte, hogy Koreán kívül más lehetőségeik is vannak Ázsiában. Ott van például Kína, ahol évente 5 millió járművet gyárt a vállalat.