Gyártók Ezért nem gyártanak már kisautókat

Ezért nem gyártanak már kisautókat

autopro.hu/P.B. | 2024.02.21 15:17

Ezért nem gyártanak már kisautókat

Fotó: Fiesta Fordpresskits

Egyre több gyártó állítja le a kisautók gyártását, így tett az elmúlt években a Ford vagy a Volkswagen is. Az elektromos korszakban azonban lehet remény arra, hogy újra felvirágzik ez a kategória az egyre nagyobb SUV-ok helyett.

Hirdetés

Olcsóbbak és általában gazdaságosabbak, mint nagyobb testvéreik, de sok gyártó mára mégis leállította a kisautók gyártását.

„Ebben a szegmensben egyre több modell kerül kivezetésre, nemcsak a VW-nél, hanem például a Fordnál is” – erősítette meg a Focus-nak a sokak által tapasztalt helyzetet Helena Wisbert, az Ostfaliai Alkalmazott Tudományegyetem autóipari közgazdaságtan professzora. Hozzáteszi, hogy a gyártók a politikai követelményeket okolják ezért: a szigorúbb károsanyag-kibocsátási körülményeknek való megfelelés - például jobb szűrőrendszerek telepítése a dízelautókba a korom és a finompor ellen – miatt nem éri meg a gyártóknak a kisautók összeszerelése, nem tudják azokat megfelelő haszonnal értékesíteni.

Az Euro 7 a maradékot is megöli, de az elektromos korszak új lehetőségeket rejt

„A 2025 közepén esedékes Euro 7 szabvány valószínűleg további modellek végét jelenti. A kisautók ennek ellenére továbbra is rendkívül népszerűek, ami jelenleg kínálati vákuumhoz vezet” – véli az ADAC autósklub.

Kérdéses, hogy a probléma valójában csak az Euro 7-es szabvány számlájára írható-e, elvégre az ADAC szerint általános tendencia figyelhető meg a jövedelmezőbb, drágább és nagyobb modellek felé tolódásban - főleg az elektromos autóknál. De van remény!

Hamarosan néhány új villanyautó-modell hozhatja el újra a kisautók korát: itt a 25 ezer euró körüli áron elérhető autókra gondolunk, mint a Renault R5 és a Citroën e-C3, valamint 2025 végétől a VW ID.2.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink