Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Egyre több autót adnak el az orosz piacon
2024.05.06 10:20Több európai városvezető akar beleszólni a sebességkorlátozásba
2024.05.06 09:19Az EU a nagy légitársaságok körmére néz a greenwashing vádja miatt
2024.05.06 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezekkel a kocsikkal győzhető le az értékcsökkenés
Borzasztó érzés, mikor a szalonból kigurulva máris súlyos összeggel csökkent vadiúj szerzeményünk ára. Pedig az autóvásárlás nem mindig ráfizetéses: a következő pár autó gazdája akár még kereshet is használt járgányán.
A legtöbb autó birtoklásának velejárója egy természetes, mégis nagyon fájó jelenség: az értékcsökkenés. A fokozatos elértéktelenedés az új autók első három életévében igazán szembetűnő (ennyi idő után nem ritkán már csak eredeti árának 60 százalékát éri a kocsi), így érthető, ha sokan elvből csak a használt modellek között keresgélnek. Még szerencse, hogy van jópár olyan modell, ami valamely kiemelkedő tulajdonsága miatt nem csak hogy kiemelkedően tartja árát, de figyelmes karbantartással és kis szerencsével talán még növelheti is azt. Ezekből szedett össze egy csokorral az Autocar.
Mazda Mx-5
A japánok ikonikus modellje idén ünnepli harmincéves jubileumát. Ennyi idő alatt klasszikus, szerpentineket kívánó élményautó képét ültette el szinte mindenki fejében, aminek még a régebbi generációinak is sokan utánafordulnak az utakon. A négyhengeres motorok és a rozsdásodni hajlamos alváz gondos karbantartásával az MX-5-ösök még sok kellemes utat tartogathatnak az érte legalább 1-1,5 millió forintot fizetni hajlandók számára. Kétmilliós vételártól már itthon is szép állapotú ilyen kis kétszemélyes gépeket lehet beszerezni, ami még jó ideig tarja majd árát.
Alfa Romeo GTV 2.0 Twin Spark
Ha olasz kocsikról van szó az anyagilag tudatos vételkor, jó választás lehet az Alfa Romeo GTV modellje. Ezt mutatja, hogy a hazai piacon nehezen találunk egymillió forint alatt a legtöbbször már huszadik életévét közelítő típusból. Igaz, a Twin Spark formája megosztó lehet, a színezése pedig hajlamos elhagyni gyári pompáját, de cserébe a modell szerelmesei egy kétszemélyes kis izomgolyót hajthatnak, ha kis szerencsével sikerülhet kifogni egy V6-os egységgel szerelt példányt.
Honda Civic Type R (EP3)
Főleg a fiatalabb korosztály, köztük a nem ritkán kezdő autóátalakítók kedvence Honda Civic egyik korábbi verziója. A 2001 és 2005 között gyártott Type R-ből alig akad eladó példány, ám ha mégis felfedezünk egyet, nem valószínű, hogy nyugdíjas házaspár megkímélt hétvégi autójára érdemes számítanunk. A valószínűleg tisztes kilométeróraállás ellenére ebből a modellből sem találni hétszámjegyű összeg alatt a magyar piacon – persze vigasztalhat a tény, hogy a Civic nem hiába szerepel ebben a listában.
BMW M3 (E46)
Naná, hogy nem maradhat ki a felsorolásból a bajor klasszikus sem, hiszen a harmadik generációs M3 a hátsókerekes kocsik egyik konvencionális belépőmodellje. A sorhatos motornak köszönhetően erőtlennek még viccből sem nevezhető gépet három-négymillió forint alatt még keresgélni sem érdemes, igaz, pénzünkért akár kabriót is kaphatunk. A kötelező alapos műszaki átvizsgálás után egy értékálló és többnyire megbízható kocsival lehetünk gazdagabbak.
Mitsubishi Lancer Evo VI
Bár jelenleg a hazai piacon alig akad ilyen gép, értékét tartó lehet egy terhelhetőségéről híres EVO is a Mitsubishitől. A szintén a második évtizedüket is maguk mögött tudó modellek értékét – már ha sikerül találni egy szép darabot belőle – egyszerre hajtja fel alacsony darabszámuk és a típusnév köré épült néptudat.
…és az elit
Ha értékálló modellt keresünk akár befektetési céllal, akkor bizony már komolyabban zsebünkbe kell nyúlnunk. A Porsche 911 Carrera 4S (996) időtálló formája például már tizenegypármillió, autóvételre szánt forintot követel, de hasonló ligába tartozik a filmekben is gyakran szerepeltetett Nissan GT-R (R35) is. Azt talán már mondani sem kell, hogy a viszonylag kis szériában készülő luxusautók (csak pár példával élve, Bentley Continental GT, Aston Martin V8 Vantage, Mercedes C63 AMG 507 Coupé) értéke is könnyedén indulhat felfelé a jövőben – feltéve, hogy folyamatosan szem előtt tartjuk a használtautók vásárlásának írott-íratlan szabályait.