Gyártók Elhúz-e 750 tonnát egy 750 lóerős kamion?

Elhúz-e 750 tonnát egy 750 lóerős kamion?

Gégény István | 2016.04.24 06:48

Elhúz-e 750 tonnát egy 750 lóerős kamion?

300 méter hosszú vontatmány, a volánnál a világ legerősebb embere - a mutatvány mégis főként az innovatív sebességváltón áll, vagy bukik.

A Volvo haszongépjárműves vállalatánál érzékelhetően nem aprózzák el a marketingre szánt kiadásokat, ám semmi gond nincs ezzel, amíg a látványos formai megjelenítés professzionális tartalomra világít rá.

Kétségkívül brutális látványt nyújt a 300 méteres szerelvény

Jean-Calude van Damme párhuzamos tolatás közbeni visszapillantós spárgája sokak agyába beleégett, noha a fókusz akkor sem a sportos színészen, hanem a járműipari vívmányon volt. Ezúttal sem a néhány éve a világ legerősebb emberének választott Magnus Samuelsson teherautóvezető képességi érdekesek, még csak nem is a háta mögött tornyosuló, 20 pótkocsiból álló 750 tonnás vontatmányvonat, ami nagyjából 4 darab Boeing 747-es Jumbo Jet súlyával szemléltethető (természetbarátok kedvéért a Volvo elefántban is kifejezte a mértéket: 150 megtermett ormányos nyom ennyit a képzeletbeli mérlegen).

Az erőember csak hab a tortán, a váltó tudásán múlt a siker

Az újabb promóciós videó az I-Shift váltó tudására hívja fel a figyelmet, amely kúszófokozattal ellátva hatalmas tömeg mozgatását segíti, akár 325 tonnáig limitálva, 0,5 kilométeres óránkénti haladást si lehetővé téve. De ez a 325 elég bonyolult szám a publikumnak, meg hát a határok feszegetése eleve izgalmas tevékenység, így a svéd kreatív társulat úgy látta jónak, hogy egy 750 lóerős FH16-os modell mégiscsak 750 tonna elvontatásval szemléltesse a váltó tudását - mert az ugye könnyen megjegyezhető.

Így működik a továbbfejlesztett váltó

A részletekre is ügyelt a kommunikációs stáb, ugyanis a kontérekbe Volvo alkatrészeket pakoltak, a tesztet pedig hazai pályán, Göteborg kikötőjében végezték el. Nem árulunk el ilyen beveztő után titkot azzal, hogy a produkció sikerrel járt: álló helyzetből 100 méteren keresztül vontatta a speciális váltóval felszerelt kamion a megaszállítmányt, ráadásul úgy, hogy a vontató egy gyártósorról legördült, sorozatban készülő termék volt. Egyedi feladatokra szoktak ugyan néha egyedi gépeket építeni, de itt épp az a lényeg, hogy egy átlagos gyártmány teljesített sikeresen nem kifejezetten átlagos küldetést.

Itt látható a végeredmény

A hagyományos I-Shift váltókhoz képest 12 centiméterrel hosszabb kúszófokozatos újdonság a 13 és 16 literes motorral szerelt Volvo haszongépjárművek alábbi típusaihoz rendelhető: FM, FMX, FH és FH16.

Kiemelt Partnereink