Gyártók Elektromos SUV-t csinálhatnak a népszerű Daciából?

Elektromos SUV-t csinálhatnak a népszerű Daciából?

autopro.hu/Sz.P. | 2023.07.16 16:23

Elektromos SUV-t csinálhatnak a népszerű Daciából?

Fotó: Dacia

A Dacia tervei szerint a következő évben jelentős fejlesztéseket kap az elektromos bestsellerük, a Spring Electric 45. A designfőnök, David Durand azt nyilatkozta, hogy a változtatásokkal modernizálni akarják az autót miközben továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek az „elektromos trendre”.

A Spring Electric hatalmas siker a Renault román leányvállalata, a Dacia számára. Az olcsó elektromos kompakt autó, amely a Kínában kapható Renault Kwid K-ZE alapjaira épül, Európában az egyik legnépszerűbb elektromos autók közé tartozik. A 2021-es piaci bevezetése óta körülbelül 120 ezer darabot adtak el belőle a kontinensen. Népszerűsége főleg az árának köszönhető, Magyarországon is a legolcsóbb elektromos modellek közé tartozik.

A modell iránti kereslet folyamatosan nő: Németországban például tavaly 14.500 Spring-et szállítottak ki, míg az előző évben csak 4050-et. Azonban a Dacia nem szándékozik a babérjain ülni, különösen a kínai versenytársakra való tekintettel, akik egyre inkább betörnek az európai piacra.

Mini SUV a kisautó helyett

David Durand az Autcar-nak adott interjújában hangsúlyozta, hogy bár a Spring alapkoncepciója nem változik, mégis az igényekhez alakítják azt. Megfigyelték ugyanis, hogy a Springet gyakran második autóként használják a külvárosokban és a vidéken – terepjárót persze nem csinálnak a kisautóból, de mégis kicsit ebbe az irányba mozdulnak el: egy kis SUV-t terveznek egyenes arányokkal és az utasokat védő műanyag burkolattal. Az abroncsok és a világítás terén is módosításokat fognak végrehajtani, a felszereltség is minőségibb lesz, és a színválaszték bővítése is tervezés alatt áll

A fejlesztésekkel kapcsolatban még sok fontos részlet nem ismert, ideértve a hajtás vagy az akkumulátor terén történő változásokat. Denis Le Vot, a Dacia vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a Spring akkumulátorkapacitását felére csökkentené, ha újra terveznék. Jelenleg a WLTP szerint az autó hatótávolsága körülbelül 230 kilométer. Ez talán nem túl bőséges, de Le Vot szerint az autót átlagosan csak körülbelül 16 kilométeren használják, amihez bőven elég.

Drágulni fog?

Ami talán a meglévő vásárlókat és az új potenciális vevőketis a legjobban érdekli, az a Spring eddigi legnagyobb előnye, vagyis az ára és annak esetleges emelkedése a fejlesztésekkel. A jelenlegi 22.750 eurós (8 millió forint) kezdőárú Dacia Spring Electric 45 ugyanis egy igazi elektromos csúcsajánlat, főleg Nyugat-Európában – írja az eFahrer.

A Dacia világossá tette, hogy a Spring szintje alatt nem terveznek más elektromos járművet, mivel az anyagilag egyszerűen nem megvalósítható. Arról ugyanakkor nem esett szó, hogy a megújuláson áteső Spring hozni fogja-e az előd vonzó árát, vagy esetleg megdrágul.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink